wyprawa

Miejsce gdzie można pójść poza miasto jak i wziąć udział w różnych wydarzeniach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dariusz Wyrm
Punkty Przygody: 3,14 
Posty: 534
Rejestracja: czw sie 13, 2020 5:05 pm
Poziom Zdrowia:
15000+ 100 (15100) pkt.
Obrazek
Poziom Mocy:
55 pkt.
Karta Postaci:
Statystyki:

45

25+20(45)

30+10(40)

30

50

10(11)
Stan portfela: 40000000
Przedmioty magiczne:
Kurtka + 10 siły
Kamizelka + 100 HP
Płaszcz +10 intelektu
Spodnie +10 siły
Buty + 10 zręczności

Zasady
Zasady!
Zasady:
Poza walką czy sytuacją wymagającą konfrontacje/podejście decyzji itp.:
- Kolejność nie jest ważna, chyba że odnosicie się do czyjeś postaci.
- Nie obowiązuje czekanie na innych graczy i ich odpowiedź
- Los poinformuje, kiedy następuje "czas wolny" a kiedy mija.
- Możecie sobie coś tam zbierać, gadać, jeść itp.

W walce czy innych sytuacjach wymagających podjęcia akcji:
- Na post Los czeka tylko 24h
- W sytuacji nieobecności lub sytuacji kiedy nie można odpisać w wymaganym czasie, powinno poinformować się Dariusza Wyrm'a
- Rzucamy kośćmi w wyznaczonym temacie: viewtopic.php?f=91&t=527

Ogólne:
- W evencie nie ma bilokacji
- Event zaczyna się po pełni
- Po użyciu przedmiotów jednorazowych np. eliksiry znikają one z waszego ekwipunku
- Wasze akcje mają wypływ na wyprawę i jej dalsze wydarzenia, osoby w niej będące itp. Będą mieć też wpływ na wydarzenia po evencie w mieście.
- Używać możecie tylko tego co macie przy sobie, co jest w otoczeniu itp. Musi jednak takie coś istnieć. Nie można sobie nagle w środku lasu odnaleźć miecz czy od tak inną broń itp.
- Wszystkie niejasności/spory proszę zgłaszać od razu do Dariusza Wyrm'a na Pw. W innym wypadku nie będą uwzględniane (jeśli fabułą poszła dalej a ktoś nagle nie zgadza się z czymś co wydarzyło się X czasu fabularnego)
- Informujcie o swoich zamiarach, jeśli coś w poście od Losu nie będzie zrozumiałe, pytajcie!
- Posty piszcie w formie niedokonanej
- W postach macie 2 akcje typu: atak-atak, atak-obrona, obrona-obrona. Ruchy pokroju podnoszenie czegoś, podbiegnięcie najlepiej skonsultować gdyż czasem może być to uznane za wykonanie jednej akcji ale typu neutralnego( mimo to pożerającego ruch akcji!)
- Pamiętajcie, że postacie są śmiertelne
- Grajcie tak jak stworzyliście postać - Jeśli postać zrobiła by coś ale wy uważacie to za złe posunięcie, które jednak nie wpisuje się w odgrywaną postać, przemyślcie inne rozwiązanie. Takie aby pasowało do tego jaka wasza postać jest
- Nie możecie decydować o tym co zrobiła jakaś postać czy npc
- Możecie słowa, czyny NPC interpretować po swojemu ale pamiętajcie, że wasza interpretacja możne być inna niż była w złożeniu. Może to dać inny efekt. Nie denerwujcie się wtedy na nikogo z drużyny czy Los!

Dobrej zabawy :)


Uczestnicy:
Nari
Nari Orecev
Rasa: Wilkołak
patron: Ragabasz
Zdolności:
Widmowy krok-Koszt uzycia: 20 mocy- - Wilkołak po aktywacji daru porusza się bezszelestnie. Dzięki czemu może podkradać się niezauważonym. Dodaje +10 do zręczności i kamuflaż na 2 tury (kamuflaż sprawa, ze osoba staje się niewidoczna ale nadal wyczuwalna- zapach czy kroki)- Trwa 2 tury.
odporność na trucizny (dmg z trucizn zmniejszony o połowę)
lepszy słuch, świetny węch (+ 2 do percepcji przy wykorzystaniu sytuacyjnym tych zmysłów)
Zmiana dowolnej części ciała-użycie: 5 pkt. mocy.
Furia - użycie 5 pkt mocy. - Uwalnia osobę od wszystkich umiejętności mentalnych. Zwiększa regenerację - Tylko ataki fizyczne przyspieszają regeneracje o 5 pkt. hp na post przez 3 posty.
Zmiana zapachu poziom -użycie 5 pkt mocy potrafisz zamaskować połowicznie zapach, zwierzęta o dobrym węchu jednak Cie wyczują. Potrzeba im jednak być bliżej ciebie. Zwiększa percepcję o 3
Tropienie -użycie 5 pkt mocy- zwiększa percepcje o 10 na 4 kiedy postać zajmuje się tropieniem.
Odnajdywanie drogi - Zdolność pasywna- osoba posiadająca tą zdolność potrafiła by się bardziej odnaleźć w terenie, trudniej się zgubić.
Dar jeżozwierza użycie 5 pkt mocy - Tworzy stalowe kolce na karku, plecach, ogonie i ramionach. Zadaje dodatkowe 5 pkt. dmg.

Wady:
Ciekawość
Fobia – przed pochowaniem żywcem
Powolne leczenie
Zadłużony 1

Zalety:
Bijatyka
Oburęczność
Orientacja w terenie 2
Tropiciel
Mistrz broni - 2


Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): Mistrz broni - łuk i sztylet, tropienie, oburęczność, bijatyka, odporność na trucizny,
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): odnajdywanie drogi, potrafi się dogadać z większością
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy: Łuk, strzały, sztylet, torba wzmocniona, kurtka skórzana, zabawka mechanicznego wilczka, prowiant, potrfel, pół fiolki eliksiru silnie leczący dotyk.
Erin
Erin Wyrm
Rasa: człowiek
klasa: mag
Zdolności:
MAGIA:
Natura Ognia - Czwarte Arkana + 20dmg
Natura Wody – Pierwsze Arkana
Natura Ziemi – Pierwsze Arkana
Natura Iluzji – Pierwsze Arkana
Natura Energii – Drugie Arkana
Natura Ochrony – Trzecie Arkana
Czysta Magia - Pierwsze Arkana


TECHNOMAG:
Strzał (1pkt - równa się jeden strzał)

Wady:
Ciekawość (-2)
Fobia (-2) Klaustrofobia
Mroczna Tajemnica (-3)
Zmarzlak (-2)

nabyte podczas fabuły:
ObrazekMedium (jesteś bardziej podatny na ataki duchów, zjaw, itp.)

Zalety:
Jezyki (1) Łacina
Metamorfomag (5)
Oswajanie (3) Oswajanie naprawdę niebezpiecznych stworzeń, nawet z tą zdolnością nadal jest to ryzykowne.
Potencjał mocy (3)
Szybki refleks (2) Ułatwia czynności związane ze zręcznością i dodaje bonus +10 do zręczności. Zmniejsza próg rzutu na unik o 10.
Szybko się uczy (3) exp x2
Ukrywanie się (2) ciężko ją odnaleźć nawet, jeśli wiadomo że jest gdzieś w pobliżu. Zwiększa próg percepcji u przeciwnika o 15

Nabyte podczas fabuły:
Bijatyka (3)-(cztery rzuty a nie trzy)
Uwodziciel (1)
Mistrz Broni (2) - broń palna i sztylety
Kokietka (1)
Medium (zadajesz większe obrażenia duchom, zjawom, itp.)

Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): Warzyć eliksiry
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): potrafi się dostosować do wielu sytuacji
Słabe strony (nie potrafi kłamać, boi się robaków itp): boi się niewielkich przestrzeni, ciekawska
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy: dwa sztylety, skórzana kurtka, Torba skórzana wzmocniona objęta zaklęciem pojemności, rękawica technomaga, naszyjnik matki, broń palna krótka + naboje, prowiant.
Primeval
Primeval
Rasa: wilkołak
patron: Ahroun
Zdolności:

- Odporność na trucizny
- Lepszy Słuch, Świetny Węch
- Gorąca Krew pasywne.postaci nie odczuwają przez dłuższy czas skutków walki i są w stanie poprzez adrenaline itp. wykonywać ataki w pełni sił.
Postać nie otrzymuje osłabienia w rzutach na atak poniżej 50% HP, dopiero przy 25%.
*Aczkolwiek po obniżeniu zdrowia poniżej 20%, postać staje się niezdolna do walki.

- Regeneracja: 2 poziom-Regeneruje 10 pkt. życia w każdym poście poza walką.
- Szybkie Uderzenie- Zdolność pasywna- Dzięki swojej szybkości zawsze atakuje pierwszy (chyba, ze gracz sam zrezygnuje z tej możliwości).
W przypadku gdy obie postaci posiadają tę umiejętność, wykonuje się rzut 1d2, ewentualnie góra i dół przy 1d100. Analogicznie do większej ilości, 1d3 (Wcześniej ustalając kto jest numerem 1, 2 i 3)


- Zmiana dowolnej części ciała - Koszt: 5
- Przywiązanie - Koszt: 5
- Dar Ahrouna: Chwyt Śmierci -Koszt uzycia: 20 mocy- Dar ten znacząco zwiększa siłę szczęk. Dzięki temu darowi pochwycona osoba jest w tarapatach. Dodaje +20 dmg do ataku przy ugryzieniu.
- Furia - użycie 5 pkt mocy. - Uwalnia osobę od wszystkich umiejętności mentalnych. Zwiększa regenerację - Tylko ataki fizyczne przyspieszają regeneracje o 5 pkt. hp na post przez 3 posty.
- Szarża - użycie 5 pkt mocy- Każdy wojownik nie boi się starcia z przeciwnikiem. Szarża pozwala podbiec do celu w ciągu jednej tury i zadać mu atak.
- Fala Uderzeniowa użycie 5 pkt mocy - Po użyciu umiejętności powinno uderzyć się w ziemie/wodę. Zostanie wytworzona siła, która przeciwników będących blisko odrzuci do tyłu a tych dalej przewróci. Przeciwnicy będący na granicy zasięgu mogą się zachwiać. Fala wynosi do 10 metrów. Zmniejsza Zwinność najbliższych przeciwników o 5, dalszych o 3 a na pograniczu o 2

Wady:
Wymuszona Przemiana
Ciekawość
Wróg (1) - Rywal z Areny o pseudonimie "Berserker"
Nałóg (1) - Adrenalina

Zalety:
Siłacz
Szybko się Uczy exp x2
Bijatyka
Mistrz Broni (1) - Bronie Naręczne
Orientacja w Terenie (1)
Wysoki Próg Bólu Zwiększa próg rzutów na siłę woli w testach wytrzymałości na ból o 5.


Czym się postać obecnie zajmuje: Najemnik, Walczy na arenie, Szkoleniem młodych pokoleń;
Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): Bardzo dobrze się bije,
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): Skuteczny Wojownik, Wytrzymały, Szybko się adaptuje w walce;
Słabe strony (nie potrafi kłamać, boi się robaków itp): Szybko się nudzi, Lubi nadużywać argumentu siły, Zgorzchniały;
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy: Rękawice Bojowe, 2x Bandaże /Na rękach/,
*Pasek na eliksiry/narzędzia na pas lub tułów: (eliksiry są ukryte, umieszczone z tyłu);
- 1x Bezwonny;
- 2x Silnie Leczący Dotyk;
- Miejsce na Rękawice Bojowe;
Morten
Morten Karsten
Rasa: wilkołak
patron: ragabasz
Zdolności:
Odporność na trucizny
Lepszy Słuch, Świetny Węch
Otwieranie zamków - 2 poziom (5+6pkt)- skomplikowane
Żyjące słońce -użycie 10 pkt mocy - osoba rozgrzewa swoje dłonie do wysokich temperatur i potrafi przetopić niektóre metale ale jest wymagany odpowiedni czas np. przetopienie zwykłej klamki mosiężnej trwa 3 tury. Przy użyciu tej umiejętności równie dobrze może świeci jak tysiąc gwiazd lecz nie może kierować światłem a nim być.
Zatrute szpony - użycie 5 pkt mocy - w odniesionych ranach zaczyna się rozwijać zakażenie.
Duchowy dotyk-użycie 5 pkt mocy - Wystarczy dotknąć drzwi, ścianę itp. Osoba rzucająca widzi co znajduje się po drugiej stronie. Trzeba zamknąć oczy. Trwa jeden post.Obniżoną Percepcja o 5


Zmiana dowolnej części ciała
Przywiązanie
Dar: Widmowy krokKoszt uzycia: 20 mocy- - Wilkołak po aktywacji daru porusza się bezszelestnie. Dzięki czemu może podkradać się niezauważonym. Dodaje +10 do zręczności i kamuflaż na 2 tury (kamuflaż sprawa, ze osoba staje się niewidoczna ale nadal wyczuwalna- zapach czy kroki)- Trwa 2 tury.

Wady:
Ciekawość (Koszt 2)
Nałóg - palenie (Koszt 2)
Zadłużony - niewielkie (Koszt 1)
Wymuszona przemiana (Koszt 2)- nów

Zalety:
Doskonała pamięć (Koszt 3)
Doskonały słuch (Koszt 2)
Opanowany (Koszt 2)
Szybki refleks (Koszt 2) Ułatwia czynności związane ze zręcznością i dodaje bonus +10 do zręczności. Zmniejsza próg rzutu na unik o 10.
Ukrywanie się (Koszt 1) skutecznie kryje się w mroku, Zwiększa próg percepcji u przeciwnika o 5

Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): otwierać zamki i używać broń białą (sztylet) -50%
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): jak się czegoś podejmie stara się w tym trwać, wykonuje polecenia
Słabe strony (nie potrafi kłamać, boi się robaków itp): słabo kłamie, jest raczej wycofany (chowa się w tłumie) i łatwo pakuje się w kłopoty
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy: sztylet i zapewne psa
Helion
Helion Kanavar
Rasa: wilkołak
patron: Theurge
Zdolności:
Mowa duchów- Koszt uzycia: 20 mocy
odporność na trucizny (dmg z trucizn zmniejszony o połowę)
lepszy słuch, świetny węch (+ 2 do percepcji przy wykorzystaniu sytuacyjnym tych zmysłów)
Zmiana dowolnej części ciała-użycie: 5 pkt. mocy.
Regeneracja- 2 poziom.-Regeneruje 10 pkt. życia w każdym poście poza walką.
Otwieranie zamków - 3 poziom- otwieranie magicznie zamkniętych zamków
Dar jeżozwierza użycie 5 pkt mocy - Tworzy stalowe kolce na karku, plecach, ogonie i ramionach. Zadaje dodatkowe 5 pkt. dmg.
Zew Wilka użycie 10 pkt mocy. - Wzywasz na pomoc Ducha Wilka. Wilk mimo wyglądu duchowego ma właściwości cielesne i może atakować cel niczym prawdziwy wilk. Różnica polega na tym, iż Duchowy Wilk potrafi przenikać poprzez przeszkody, albo lekko uzdrowić - przywrócić 5 pkt. pż. -[wtedy traci posta].MG kieruje przywołanym wilkiem przez 3 tury

Wady:
Nawiedzany (2)– Dziadek Antonidas nawiedza go i przeszkadza niejednokrotnie. Często gadają, przez co może być Helion uważany za dziwaka.
Otwarta Księga
Wymuszona przemiana- sierp
Fobia - Irracjonalny strach- (3) - Na głęboką wodę i zbiorniki wodne. Wpadną we wewnętrzna panikę i może być sparaliżowany przez co może nie wykonać ruchu czy też może próbować uciekać.

Zalety:
Bijatyka (cztery rzuty a nie trzy)
Oburęczność
Szybko się uczy exp x2
Mistrz Broni - 1 broń naręczna
Szybki refleks -Ułatwia czynności związane ze zręcznością i dodaje bonus +10 do zręczności. Zmniejsza próg rzutu na unik o 10.


Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): gotować, naprawiać różne maszyny i mechanizmy
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): Dobra znajomość mechanizmów parowych, olejowych i na kryształy (pracował od lat jako mechanik), ma zręczne dłonie, jako szaman widzi duchy czasem.
Słabe strony (nie potrafi kłamać, boi się robaków itp): panicznie boi się głębokich wód, ma słabą wole względem oferowanych mu narkotyków i używek psychotropowych- łatwo się uzależnia, jest niekonfliktowy (jest takim trochę tchórzem)
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy:torbę, zegarek, szalik (ogólnie ubranie), portfel z dokumentami
Khazad
Khazad Athis
Rasa: człowiek
klasa: mag
Zdolności:
Natura Energii - Trzecie Arkana (35 pkt)
Natura Ochrony - Pierwsze Arkana (10 pkt)
Natura Wody - Pierwsze Arkana (10 pkt)
Duchowe Spojrzenie (5 pkt)
Wewnętrzny Płomień (5 pkt)
Szybkie Uderzenie (5 pkt)
Tropienie (5 pkt)
Lewitacja (5 pkt)

Wady:
Ciekawość
Nałóg Tytoniowy
Głodomór
Wróg

Zalety:
Szybki refleks (+10 zw)
Opanowany
Mistrz Broni -broń palna i pałasz
Potencjał Mocy (+30m)
Znajomość Języka


Czym się postać obecnie zajmuje: Strażnik z dochodzeniówki, po godzinach coś w rodzaju detektywa do wynajęcia.
Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): Potrafi dobrze walczyć pałaszem i strzelać z pistoletów (nie posiada), nieco tylko słabiej walczy wręcz. Sprawnie włada magią z zakresu natury energii.
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): Dzięki doświadczeniu zawodowemu sprawnie odnajduje poszlaki i łączy fakty w spójny obraz. Nauka w Akademii w połączeniu z własnymi praktykami dają mu przyzwoitą znajomość magii i nieco mniejszą mechaniki. Opanowany, niezbyt podatny na zastraszanie. Dość dobrze znosi niewygody (aczkolwiek zrzędzi).
Słabe strony (nie potrafi kłamać, boi się robaków itp): Dużo je, często także pomiędzy posiłkami. Pali, a bez tytoniu robi się zirytowany. Ciekawski, grzebie także w tym, w czym nie koniecznie powinien - tak samo gdy wpadnie na trop, nie chce odpuścić, nawet jeśli podążanie dalej może być ryzykowne. Gdy mu coś nie odpowiada, potrafi być zrzędliwy.
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy: Pałasz, wzmocniony kaftan i spodnie, wysokie buty z miękkiej skóry, wzmacnianą koszulę, kapelusz, pelerynę z kapturem z impregnowanej wełny, zegarek, parciany żeglarski worek z uchem przez ramię a w nim: pakiet sucharów i drugi suszonego mięsa, paczkę tytoniu i bibułki do skrętów, manierkę z wodą, fiolkę z octem i drugą z jodyną, niezbędnik, menażkę, plandekę z brezentu, 15 metrów rzemiennej plecionki (linka), kozik do prac obozowych, kilka rolek bandaża, dratwa, nitka i dwie igły, notatnik, stalowe pióro z podróżnym kałamarzem, trzy ołówki, książkę do czytania, koszula na zmianę, zapałki, krzesiwo, cztery puste fiolki z korkiem w stalowej puszcze, trzy materiałowe chustki, pęseta, słoiczek z grafitowym proszkiem, przylepiec, rolka celofanu, dokumenty i odznaka Strażnika
Urd
Urd Svartulv
Rasa: Wilkołak
patron: Elodoth
Zdolności:
Dar: Prawda Ojca-Koszt uzycia: 20 mocy-- Jako urodzony sędzia i negocjator jesteś w stanie rozpoznać czy osoba z która rozmawiasz kłamie, ma coś do ukrycia itp. Robisz rzut d100- szansa 5o/5o
Zdolność nie zmusza do wyjawienia prawdy, tylko daje wiedze, czy ktoś mówi szczerze czy nie.

-Zdjęcie choroby: 3poziom- użycie 5 pkt mocy - Potrafisz wyleczyć postać z silnych chorób takich jak astma itp.
Potrzeba dużej koncentracji i energii. Nie może uleczyć chorób śmiertelnych, co najwyżej lekko złagodzić i opóźnić.
-Leczący dotyk: 3poziom- użycie 45 pkt mocy - poprzez dotyk jesteś w stanie wyleczyć poważne obrażenia. Obrażenia wewnętrzne, złamania i przemieszczenie kości, rany postrzałowe itp. Proces jest bolesny dla osoby leczonej. Każda rana potrzebuje osobnego postu na leczenie i trwa on trzy tury, w których moc jest pobierana. Można wyleczyć do 15 pkt. życia.
-Zdjęcie trucizny: 3poziom , użycie 5 pkt mocy - potrafisz zneutralizować śmiertelne trucizny, takie jak jad śmiertelnie trujących zwierząt np. czarna wdowa czy osa morska.
Potrzeba dużej koncentracji i energii.
-Duchowy dotyk 5


pasywne:
-Wiedza medyczna 3poziom
- Przemiana
-odporność na trucizny- (dmg z trucizn zmniejszony o połowę)
lepszy słuch, świetny węch- (+ 2 do percepcji przy wykorzystaniu sytuacyjnym tych zmysłów)
(dmg z trucizn zmniejszony o połowę)


Wady:
Fobia - Irracjonalny strach przed galaretką, postać traci przytomność. (Koszt 3) Zwiększa próg rzutu na Siły woli o 15
Można próbować oprzeć się fobii. Robi się wtedy rzut na siłę woli. Próg wynosi 30 (oraz dodajemy dodatkowe liczby w zależności od poziomu fobii)
Nadwrażliwość na srebro (Koszt 1) - Srebro powoduje u ciebie większy uszczerbek na zdrowiu niż jest to normalnie. Otrzymujesz dodatkowe 10 dmg.
Zmarzlak (Koszt 2) - Osoba bardzo podatna na chłód, łatwo marznie, obniża to jego możliwości i przeszkadza w skupieniu przy niskich temperaturach. - 5 do wytrzymałości.
Wróg - Koszt 2 kto chce jej szkodzić (Porzuciła swoją rodzinę, jej wartości, wyparła się jej całkowicie. Czym było rodzinie to nie w smak i chcą ukarać ją za to).

Zalety:
Szybki refleks (Koszt 2) – Działa się szybko, jak błyskawica. Ułatwia czynności związane ze zręcznością i dodaje bonus +10 do zręczności.
Szybko się uczy (Koszt 3) - Osoby z tą cechą uczą się szybciej od innych (poprzez praktykę, czytanie, trenowanie samodzielne lub z kimś). Zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia x2.
Wykształcony (Koszt 2) - Lepsze wykształcenie niż większość; tytuł doktora lub profesora. + 5 do inteligencji.
Znajomość języków pierwotnych maksymalnie 4 (Koszt 3). - j. wilkołaków, runiczny, łacina

Co potrafi (np. otwieranie zamków, walczyć-czym itp): Zna się na ziołach, leczeniu, posługuje się w miarę sprawnie łaciną i językiem runicznym.
Mocne strony(silan psychika, dobra gadka itp): Refleks, pojmowanie nowych rzeczy, nauka nie sprawiała jej problemów. Względny spokój i opanowanie.
Słabe strony (nie potrafi kłamać, boi się robaków itp): Panicznie reaguje na galaretki w każdej postaci. Często odczuwa chłód, robi się markotna i ospała gdy nie wypije kawy.
Co zabierze ze sobą ze swoich rzeczy: Notes, ołówek, zapałki, bandaż x2, kubek termiczny napełniony kawą, osełkę, kozik i to wszystko spakowane w torbę. Plus swoje ciuchy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Urd Svartulv
Punkty Przygody: 1,13 
Posty: 119
Rejestracja: ndz lut 06, 2022 3:16 pm
Poziom Zdrowia:
110 + 10 (120)
Poziom Mocy:
150
Karta Postaci:
Statystyki:

25

18

25 +5 (10)

22

5

29 + 10 (39)
Stan portfela: 5690

Jego słowa zabrzmiały trochę jak tani podryw ale Urd, nie wyłapywała takich niuansów a raczej podeszła do tego czysto racjonalnie.
- Jeśli tak się do tego palisz, to z pewnością przyjmą cię z otwartymi rękoma do działalności charytatywnej. - Powiedziała to patrząc mu prosto w oczy. Dopóki uśmiech na jego obliczu nie utwierdził jej, że jednak nie o to mu chodziło. Nie zrozumiała aluzji ale zmiana tematu była wystarczająco trafna by nie zapadła niezręczna cisza.
Nawet jej to odpowiadało, że tyle mówił o sobie, choćby to miały być przechwałki albo przekoloryzowane sprawy. Będąc wyłącznie skupiona na sobie i przetrwaniu, zapomniała jaka to przyjemność porozmawiać z kimś swobodnie. Z kimś kto nie patrzy na ciebie krzywo a jej sposób mówienia jak i mimika nie przysparzały jej towarzystwa, wręcz działała odpychająco na innych.
Zmarszczyła lekko czoło zastawiając się, jak mogłaby zaskoczyć takiego weterana walk. Bezpośrednie starcie odpadałoby, prędzej musiałaby go rozproszyć albo wziąć z zaskoczenia. Choć i ta ostatnia opcja odpadałaby, próby wyglądałyby dość komicznie i prędzej sama sobie zrobiłaby krzywdę niźli go chociażby drasnęła. To jakby wystawić do walki wróbla z orłem.
- Jeśli miałoby mnie to czegoś nauczyć i przydać się w życiu, to tak. - Odparła zdecydowanie. - Kwestia tego czy masz czas i cierpliwość, nawet do trudnych przypadków. - Zaakcentowała ostatnie słowo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Primeval
Punkty Przygody: 1,69 
Posty: 306
Rejestracja: pn lut 22, 2021 12:58 am
Poziom Zdrowia:
253/315
Poziom Mocy:
55/75
Karta Postaci:
Statystyki:

20

70

15

45

20

20
Stan portfela: 6490

Cóż... Prim niekoniecznie wiedział jak odpowiedzieć na to zapewnienie, aczkolwiek uznał, że pewnie Urd nie załapała, że on głównie trafiał tam ranny... I raczej poza dbaniem o zdrowie i ciało zbyt dużej wiedzy w innych dziedzinach medycyny za bardzo nie miał...
- Yhm... Już widzę oczami wyobraźni jak stoję obok lekarza i mówię do pacjenta "Bądź grzeczny, bo kiełki wybije" - Zaczął luźnym i raczej ironicznym tonem, nawet nie wysilając się, aby serio pomyśleć, co miałby tam robić. Poza tym miał działać charytatywnie?! NIE!!!
- Zdecydowanie wolę zarabiać pieniądze w tym czasie - Stwierdził, wyrzucając przy okazji irracjonalną dla niego myśl. A w świecie, gdzie czas równa się pieniądz... I jeszcze musisz pracować mądrze, bo każdy chce jak najwięcej zabrać dla siebie? Nie w tym życiu! Poza tym, bohaterowie chodzą głodni! Na jego stwierdzenie, odpowiedziała mu cisza. Być może Urd nie chciała nic więcej na ten temat mówić, i nawet nie musiała. Aż za dobrze wiedział, jaką moc daje Elodoth swoim Dzieciom Półksiężyca. Ile razy boleśnie odczuł ją na sobie. Dlatego również uznał, że nie ma co drążyć tematu...
- To ile z tej lekcji wyniesiesz zależy od ciebie - Stwierdził w odpowiedzi na jej słowa, po czym znowu na krótko pojawił się u niego uśmiech - Cierpliwość straciłem już dawno temu, a spora część z tych których dane było mi trenować zostawiło wysoką poprzeczkę. Przebicie jej zdecydowanie będzie wyczynem - Stwierdził z nutką pogardy i wyraźnego znudzenia. - Aczkolwiek świadomość swoich ograniczeń to dobry początek... - Dodał, mimo wszystko po tylu latach, zauważył, że była to dobra cecha.
Awatar użytkownika
Urd Svartulv
Punkty Przygody: 1,13 
Posty: 119
Rejestracja: ndz lut 06, 2022 3:16 pm
Poziom Zdrowia:
110 + 10 (120)
Poziom Mocy:
150
Karta Postaci:
Statystyki:

25

18

25 +5 (10)

22

5

29 + 10 (39)
Stan portfela: 5690

Pomagając przy pacjentach wcale nie potrzeba szkolenia medycznego a jego siła przydałaby się by podnieść leżących, pomóc im się oporządzić, nakarmić tych, którzy sami nie mogą a nawet zwykłe sprzątanie. Opcji było wiele. Temat jednak został zakończony.
Sadząc po tym jak materialistycznie podchodzi do wykonywanych czynności, przez chwilę zastanawiała się czy pomógłby jej gdyby nie zarobił na tym ani centa czy przeszedłby obok nie zwracając uwagi na biednego żebraka. Te myśli jednak zachowała dla siebie.
Opcja nauki samoobrony nie zapowiadała się optymistycznie, jeśli pójdzie jej fatalnie albo Primeval ewidentnie będzie się irytował lub męczył to sobie odpuści. Nie musi być dobra w każdej dziedzinie, w zupełności satysfakcjonuje ją to co wykonuje aktualnie dobrze.
- Mhm- Zamyśliła się przez co jej wzrok stał się na moment nieobecny, wpatrzony w dal. Mimowolnie przytknęła przy tym końcówkę ołówka do ust. Nie ignorowała go umyślnie choć mogłoby to tak wyglądać, po prostu czasami odpływała w swoje myśli nawet w środku konwersacji.
Obrazek
Awatar użytkownika
Primeval
Punkty Przygody: 1,69 
Posty: 306
Rejestracja: pn lut 22, 2021 12:58 am
Poziom Zdrowia:
253/315
Poziom Mocy:
55/75
Karta Postaci:
Statystyki:

20

70

15

45

20

20
Stan portfela: 6490

Jeśli szpital będzie miał fuchę, na której zyska to spoko. Ale sam nie miał zamiaru już nigdy żyć tak biednie jak wcześniej. Aczkolwiek dostrzegł szybko, że chyba rozmowa się właśnie zakończyła, gdyż Urd już nawet nie wypowiadała się, stwierdził, że już najzwyczajniej w świecie nie ma nic do dodania...
- Czyli koniec pytań. Także jesteśmy ugadani na trening. Zaczniemy dzisiaj po rozbiciu obozu - Stwierdził zdecydowanie, że sprawa już załatwiona. W końcu nie usłyszał żadnego słowa sprzeciwu.
Awatar użytkownika
Khazad Athis
Punkty Przygody: 0,30 
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 04, 2023 11:58 pm
Poziom Zdrowia:
220
Poziom Mocy:
180
Karta Postaci:
Statystyki:

21

15

30

25

21

24
Stan portfela: 550 myntów

- Orh... - powtórzył półgłosem, poklepując wierzchowca po szyi, jak gdyby chcąc sprawdzić jak zwierzę reaguje na własne imię. Jedno można było stwierdzić z całą pewnością, imiona reniferów szczególnie kreatywne nie były - z drugiej strony może zwierzakom po prostu łatwiej było zapamiętać takie jednosylabowe zbitki, bardziej w zasadzie przypominające jakiś odgłos, aniżeli normalny ludzkie słowo.
Skrzywił się lekko słysząc co prawda przestawioną warunkowo, acz ledwie zawoalowaną groźbę - tego typu teksty nie szczególnie robiły na nim wrażenie, w każdym razie inne, niż jedynie wzbudzenie niechęci i irytacji, dodatkowo zaś z perspektywy pojedynczej osoby, będącej dwa dni drogi od swojej okolicy, a prawie na pewno przynajmniej ładną chwilę od jakiejkolwiek cywilizacji wydawała się być raczej średnio inteligentna, zwłaszcza w doraźnym rozpatrywaniu.
Opanował jednak niechęć, a przynajmniej jej widoczne wyrazy, i chwilę później skinął głową, przyjmując do wiadomości o znajdującej się gdzieś na zachodzie Wielkiej Wodzie - najpewniej oceanie. Rzecz jasna w dalszym nie powiedziało mu to w zasadzie nic - mogli być w zasadzie wszędzie, od którejś z większych wysp gdzieś pod Azją po okolice Ziemi Ognistej... zakładając oczywiście, że historyczne mapy miały jeszcze w ogóle jaką wartość, i świat wyglądał przynajmniej w przybliżeniu tak, jak kilkadziesiąt lat temu. Mapy globu po Kataklizmie rzecz jasna nie widział, i prawdę mówiąc, miał poważne wątpliwości czy taka istnieje - a jeśli tak, to czy nie składa się przypadkiem w dwóch trzecich z białych plam.
- Haik. - zakomenderował wierzchowcowi, spinając go lekko piętami, lejce jednak w dalszym ciągu pozostawił przywiązane do łęku, pozwalając zwierzęciu samodzielnie wybierać drogę w ślad za przewodnikiem. W między czasie sam skupił się na słuchaniu okolicznych rozmów, szczególną uwagę poświęcając indagującemu przewodniczkę Primevalowi. Konkretów jednak i tym razem nie było i jedyne co faktycznie przyciągnęło jego uwagę, to wzmianka o ruinach poprzedniej cywilizacji, szczególnie w połączeniu z kryształami zapewniającymi jakiś rodzaj maskowania, i to na znacznym jak widać obszarze - wyglądało na to, że mogą tu mieć do czynienia z jakąś archeotechnologią, najpewniej technomagiczną, bądź też jej odpowiednikiem.
- Przydatne towarzystwo... - skomentował jedynie w pewnym momencie słowa @Urd Svartulv, gdy ta wspomniała o prowadzonej praktyce. Medyk w drużynie zawsze był osobą cenioną, zwłaszcza, że najpewniej przyjdzie im działać na obszarach oddalonych od centrum cywilizacji, cokolwiek ją tutaj reprezentowało. Sam potrafił co prawda zająć się doraźnie ranami, część z nich całkiem skutecznie nawet połatać i zasklepić, ale jego umiejętności ograniczały się w zasadzie głównie do typowej urazówki - dobrze było więc mieć w okolicy kogoś, kto znał się na tych kwestiach w trochę szerszym kontekście.
Gdy rzecz zeszła na kwestię omawiania treningu przestał się skupiać na ich rozmowie, zamiast tego obserwując otoczenie, chcąc zaznajomić się z tutejszą topografią i florą, czy też ewentualnie fauną, jeśli ich kawalkada jeszcze wszystkiego nie wypłoszyła. Bądź co bądź renifery nie należały do zwierząt powszechnie występujących w okolicach Coss, były więc spore szanse, że trafią tu na więcej różnych nowości. Przyglądając się otoczeniu, bawił się również drobnymi iskierkami puszczanymi po powierzchni skóry dłoni, i pomiędzy palcami - rzecz nie była jednak jakoś bardzo widoczna, bo nie o pokazówkę mu w tym momencie chodziło. Po prostu co by nie powiedzieć, znajdowali się w obcym terenie, najpewniej też na odludziu, i choć przewodniczka wyglądała na kogoś, kto jest w stanie odpowiednio wcześniej wykryć zagrożenie, wolał nie polegać jedynie na niej, i w razie czego być już rozgrzanym do ciśnięcia ewentualnym wyładowaniem. Przynajmniej na razie, dopóki nie wyczuje obcej bądź co bądź na razie okolicy i nie nauczy się rozróżniać jej naturalnych odgłosów od wszelkich dźwięków oznaczających coś nietypowego.
Awatar użytkownika
Los
Punkty Przygody: 2,32 
Posty: 916
Rejestracja: wt paź 06, 2020 12:09 pm

Kobiety zaśmiała się do wilkołaka- Nie lubię miast, jestem z małej osady i jeśli muszę, wtedy ruszam do miasta- Poklepała swojego renifera. Po jego pytaniu zamyśliła się.
-Nie ufaj nikomu, tak w skrócie. Nigdy nie wiesz z kim możesz rozmawiać- Kolejny powód czemu od miast trzymać się z daleka. Nie dało się uniknąć takiej wizyty ale kobieta jak tylko mogła, to tam nie zachodziła.
-Król cóż.. o władcy nie powinno mówić się źle- Zaśmiała się lekko- Na pewno na krótką cierpliwość i lepiej jej nie nadwerężać. Trzyma krainę mocnym chwytem ale zarazem dba o bezpieczeństwo i nie obawia się wyjścia do ludu- Nie wiedziała jacy są władcy w innych miejscach ale tak określała tego tutaj.

W trakcie rozmów trafiliście do lasu sekwojowego. Droga była szeroka a w głębi lasu rosły różne roślin od paproci czy nie duże krzewy. W końcu jednak dotarliście do Drewnianego domu, który posiadał jedną główną salę złączoną z kuchnią. Tuż obok było pomieszczenie, dla ptaka gromu.
Pokoi było cztery i były dwuosobowe. Obok budynku zaś była stodoła dla reniferów z zagrodą.

-Dotarliśmy- Rzekła kiedy w końcu dotarli do miejsca. Akurat słońce już zachodziło i na niebie pojawiały się piękne kolory.
-Mam nadzieję, że droga nie była trudna. Jutro z rana ruszymy w dalsza drogę, odpocznijcie- Spojrzała czy wszyscy są i czy ktoś gdzieś się nie zagubił.
-A i są tutaj cztery pokoje po dwie osoby to się jakoś dobierzcie- Nie będzie przecież dorosłych ludzi dobierać w pracy. Powinni sobie z takim wyzwaniem poradzić...
-Jakieś pytania?- Dodała schodząc z renifera-Jak coś jestem do dyspozycji, tylko najpierw zajmę się kudłaczami- Dała jabłko swojemu zwierzakowi.
Awatar użytkownika
Morten Karsten
Punkty Przygody: 3,74 
Posty: 387
Rejestracja: sob lis 19, 2022 11:04 pm
Poziom Zdrowia:
145/145
Poziom Mocy:
100
Karta Postaci:
Statystyki:

25

23

20

26

25

40
Stan portfela: 6337

Kiedy tak wędrowali całą grupą ich otoczenie powoli się zmieniało aż ostatecznie przybrało taką formę, której Morten nigdy na oczy nie widział. Niby las jak las tylko te drzewa wydawały się nieproporcjonalnie duże. Co u licha? odparł w myślach, puszczając na moment lejce i przecierając oczy ze zdziwienia co dla innych mogło wydać się nieco dziwne ale jak miał inaczej zareagować skoro nigdy czegoś takiego nie widział. Nie był typem podróżnika i w zasadzie rzadko opuszczał miasto. Szczerze gdyby nie nagroda pieniężna pewnie nigdy by się tu nie znalazł. Aczkolwiek teraz na pewno nie myślał o tym co by było a co nie, tylko chłonął to co prezentowała natura. Szybko jednak przeniósł swe spojrzenie z drzew na drewniany budynek, który nagle wynurzył się z pośród krzewów i paproci, które również tutaj rosły.
- Whoa - wydał komendę swemu wierzchowcowi po czym wypuścił głośno powietrze z płuc. Nie to, że źle mu się jechało na zwierzaku ale ewidentnie potrzebował jeszcze czasu by się do niego przyzwyczaić. Dlatego też kiedy tylko stanęli zszedł z renifera, może nieco pokracznie ale tym razem sam. Nie wiedział jednak co po tym zrobić więc wyciągnął z torby przypiętej do siodła drugie z jabłek i dał Argowi w nagrodę. W międzyczasie oczywiście słuchał tego wszystkiego co mówiła Sara więc wiedział już, że to właśnie w tym drewnianym domu spędzą noc. Nie było lecz w komunikatach dziewczyny tego co zrobić z rogatymi koleżkami więc chwycił znowu za lejce zwierzęcia, które jakoś samoczynnie podeszło bliżej przywódcy i Sary ciągnąc za sobą chłopaka.
- A gdzie... gdzie one śpią? - nie wiedzieć czemu jakoś tak się zawstydził a, że nie miał pojęcia co powiedzieć nawiązał do słów o noclegu.
Cholera, z kim on w ogóle ma dzielić ten pokój? Właśnie to pytanie pojawiło się w jego głowie gdy czekał na odpowiedź przez co też zaczął wypatrywać Nari i Helliona. Bo owszem znał jeszcze Panią Erin ale przecież nie odważy się być z nią w pokoju. Jeszcze gdyby był tu Sylvan to okej ale nie sam na sam.
Awatar użytkownika
Primeval
Punkty Przygody: 1,69 
Posty: 306
Rejestracja: pn lut 22, 2021 12:58 am
Poziom Zdrowia:
253/315
Poziom Mocy:
55/75
Karta Postaci:
Statystyki:

20

70

15

45

20

20
Stan portfela: 6490

Wysłuchał słów Sary, choć może one za dużo mu nie powiedziały odnośnie miasta, to jednak już jakiś punkt widzenia zaczynał się wyrabiać... Rozsądne podejście nie ufać nikomu, z oczywiście samemu go bardzo często stosował. A skoro Sara, nie lubiła przebywać w mieście, uznał, że już nic więcej konkretnego się od niej nie dowie. Nawet nie zdążył się zbytnio zanudzić, nawet ładnie tu było. Prawie nawet mógłby poczuć żal, jakby podczas pełni skrócił ten las o jakieś ładne parę hektarów... No dobra, nie poczułby nawet najmniejszych wyrzutów sumienia.

A skoro Sara udzieliła im miejsca na odpoczynek, to najpierw chciał się upewnić czyje on są.
- Twoje włości? - Zapytał, oglądając jeszcze dom z grzbietu renifera nim zeskoczył z niego. Naprawdę ładne domostwo, może w przyszłości sobie również takowe ogarnie, jak go będzie stać. Ciekawe, czy w tej krainie również jest bieda? A może sama, bądź z kimś zbudowała to? Choć na razie nie zapowiadało się na to, albo mieli do czynienia z kimś bogatym. W końcu Sara nie zdradziła zbyt dużo o sobie. Swoją drogą Liliannie na pewno by się spodobał taki domek.
- Mam się kogoś spodziewać poza nami? - Zadał drugie pytanie, nie chciałby z premedytacją pieprznąć kogoś nieznajomego, kto mógłby być drugim właścicielem, jakimś gościem czy coś... Wolał utrzymywać pozory. Jeszcze... Pogładził renifera po karku, po czym wyciągnął jabłko i rzucił zwierzęciu na pożarcie. Niech ma coś z noszenia go przez ten dzień. Następnie udał się jako pierwszy zobaczyć dokładniej jak wygląda środek jak i pokoje które im udostępniła Sara. Wybrał sobie jedno z pomieszczeń z oknami skierowanymi ku wchodowi (jeśli była taka opcja i rozmieszczenie pokoi). Rozejrzał się po pokoju (tutaj bym jakiś dokładniejszy opis poprosił) Miał nadzieję, że przynajmniej przytulnie było, a na pewno lepiej niż aktualnie przeciętne warunki życia w Cross. Gdyby nie fakt, że był tutaj nie jako gościem i najemnikiem, który podjął się zlecenia, to pewnie by nawet się nieco ucieszył. Cóż... Zaklepał sobie pokój, rzucił plecak na łóżko, a teraz zostało mu zaczekać i pewnie dowiedzieć, się kto był na tyle odważnym, aby mieć z nim pokój. Nawet na jedną noc. W sumie jak o tym pomyślał, to nawet zaczęło go to ciekawić.
Awatar użytkownika
Khazad Athis
Punkty Przygody: 0,30 
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 04, 2023 11:58 pm
Poziom Zdrowia:
220
Poziom Mocy:
180
Karta Postaci:
Statystyki:

21

15

30

25

21

24
Stan portfela: 550 myntów

W miarę drogi otaczający ich las zaczął się zmieniać, z mieszanki znajomych, przynajmniej na pierwszy rzut oka roślin przechodząc powoli w zbiorowisko iglastych olbrzymów. Nie miał pojęcia, co to za konkretny gatunek, nie mniej drzewa zdecydowanie robiły wrażenie - największe kolosy miały chyba z dziewięć metrów średnicy, i dziesięć razy tyle na wysokość. Poza wrażeniami estetycznymi nie bardzo jednak wiedział, czy takie a nie inne otoczenie miało dla nich jakieś większe znaczenie - może tyle, że widoczność była odrobinę lepsza, niż w zwykłym lesie, bo w półcieniu u stóp rozłożystych kolosów podszyt rozwijał się nieco słabiej.

Gdy dojechali, zsiadł ze swojego rena nieco sztywny - generalnie na kondycję czy wytrzymałość nie narzekał, nie mniej jazda wierzchem była specyficzną odmianą aktywności, jako że nie był zaś do niej przyzwyczajony, kilka godzin w siodle zrobiło swoje. Bez większych problemów stanął jednak na glebie po czym poklepał lekko zwierzę po boku i zmuszają zastałe mięśnie do ruchu podszedł do juków po jabłko, którym następnie nakarmił wierzchowca.
- Gdzie mamy je zostawić? - zwrócił się do przewodniczki w kwestii renifera, po czym postąpił zgodnie z jej odpowiedzią. Następnie wysłuchał odpowiedzi na obydwa pytania zadane przez Primevala, pozbierał swoje bagaże i powędrował do budynku. Wewnątrz rzucił przelotnie okiem na łączoną z główną izbą kuchnię po czym wdrapał się na górę i wszedł do pierwszego na lewo od schodów, na ten moment wciąż jeszcze pustego pokoju, rozglądając się po wnętrzu. Drzwi pozostawił otwarte - osiłek o fizjonomii najemnika wyglądał co prawda na faceta, przy którym lepiej mimo wszystko się pilnować, zniknął on już jednak wcześniej na górze, zakładał więc, że rozgościł się już gdzie indziej. Jeśli chodziło o całą resztę grupy, to jeśli któreś chciało dzielić z nim pokój, nie widział przeciwwskazań.
Wybrał dla siebie łóżko położone (w miarę możliwości) bardziej w głębi pokoju i rzucił na nie swoje bagaże, po czym zabrał się za przegląd otrzymanego od organizatorów wyprawy plecaka. Jego zawartość nie szczególnie go zachwyciła - w praktyce w zasadzie dublowała już to, co i tak ze sobą zabrał, a choć jego rzeczy w większości nie były już najnowsze, mimo wszystko sprawiały lepsze wrażenie, niż otrzymane wyposażenie. Dla przykładu, patelnia wyglądała jak wyklepana z najtańszej blachy w jakimś cygańskim, przydomowym warsztacie... i biorąc pod uwagę, jak wyglądały rządowe metody obniżania kosztów, wcale by się nie zdziwił gdyby rzeczywiście taka była jej geneza. Jedyną na prawdę interesującą rzeczą był symbol Cross, który bez większych przemyśleń wpiął sobie w połę kaftana - resztę gratów rozłożył na łóżku i zaczął porównywać je z zawartością swojej torby, rozważając, czy opłaca mu się cokolwiek przepakowywać.
Awatar użytkownika
Urd Svartulv
Punkty Przygody: 1,13 
Posty: 119
Rejestracja: ndz lut 06, 2022 3:16 pm
Poziom Zdrowia:
110 + 10 (120)
Poziom Mocy:
150
Karta Postaci:
Statystyki:

25

18

25 +5 (10)

22

5

29 + 10 (39)
Stan portfela: 5690

Przez resztę podróży podziwiała widoki, sączyła kawę przygotowaną specjalnie na tę podróż, ze swojego kubka termicznego. Po to by umilić sobie czas, i znieść trudy by wysiedzieć tyle godzin w siodle okrakiem. Nie prowadziła więcej rozmów, bardziej zaaferowana przyglądaniem się zmieniającej się przyrodzie i okolicy. Gdy dojechali do lasu, była pod wrażeniem ogromu drzew. Ciężko było dostrzec, sam czubek.
Gdy zsiadła czuła odrętwienie w mięśniach nóg, podejrzewała, że na drugi dzień będzie odczuwała zakwasy.
Wyciągnęła jeszcze jabłko, które zostało w sakwie i nakarmiła nim renifera, w podzięce za przewóz i przekazała lejce Sarze.
- Jak się nazywają te drzewa? -Zapytała przewodniczki a potem podeszła do pnia i przyłożyła dłoń do kory. Znała sporo gatunków roślin, ale jednak ta tutaj była jej obca. Zeskrobała kawałek kory tyle co na opuszka palca, powąchała ją, posmakowała czubkiem języka. Chciała zapamiętać jak najwięcej detali. Takie jej "zboczenie zawodowe".
Kwestia noclegu była dla niej obojętna, z kim będzie dzielić pokój. Na razie była zaabsorbowana otoczeniem, ponadto wolała rozchodzić zastałe mięśnie przez siedzenie.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Reszta świata”