Tropienie i polowania

Wszystko co wchodzi w skład mechanik rozgrywki na forum.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dariusz Wyrm
Punkty Przygody: 3,07 
Posty: 522
Rejestracja: czw sie 13, 2020 5:05 pm
Poziom Zdrowia:
15000+ 100 (15100) pkt.
Obrazek
Poziom Mocy:
55 pkt.
Karta Postaci:
Statystyki:

45

25+20(45)

30+10(40)

30

50

10(11)
Stan portfela: 40000000
Przedmioty magiczne:
Kurtka + 10 siły
Kamizelka + 100 HP
Płaszcz +10 intelektu
Spodnie +10 siły
Buty + 10 zręczności

Aby wytropić dane stworzenie, trzeba w pośćcie zaznaczyć na jakie zwierzę odbywa się polowanie. Następnie gracz rzuca kością aby przerzucić spostrzegawczość danego zwierzęcia (jego maksymalną możliwą spostrzegawczość)
Jeśli postać posiada zdolności, które obniżają próg rzutów, to w takiej sytuacji odejmuje go od maksymalnej spostrzegawczości zwierzęcia.

Przykład:
Zwierzę: Zając
Spostrzegawczość: 30

Postać gracza posiada spostrzegawczość: 25
W takiej sytuacji postać nie ma możliwości wytropienia zająca. Posiada jednak zaletę tropiciel.. Ta zmniejsza próg przy tropieniu o 10.
Czyli:
Zwierzę: Zając
Spostrzegawczość: 30- 10(zaleta) = 20

Postać gracza posiada spostrzegawczość: 25
Gracz wykonuje rzut kością. W jednym poście rzuca 3 razy 3d25 (wybiera najwyższy wynik z nawiasu, nie sumę)
Jeśli wynik był mniejszy niż 20 (np. 19 i mniej) Postać nie znalazła tropu.
W jednym polowaniu na tropienie przeznacza się maksymalnie 5 postów, minimalnie 3, z czego co najmniej w dwóch postach musi być sukces.

Jednym słowem, zwierzę tropi się minimalnie 3 posty a maksymalnie 5, z czego musi być sukces rzutów na tropienie w minimum 2 postach aby zacząć walkę ze zwierzęciem.

Walka

Odbywa się jak ze zwykłym graczem z tą różnicą, ze gracz wyrzuca jakie statystyki może mieć zwierzę np:

Zając:

2-30 rzut: d30

1-3 rzut: d3

1-3 rzut: d3

15-40 rzut: d40

Rzut poniżej minimum statystyki daje jej minimalna opcje np: zwinność wypadła z rzutu d40 - 10, w takim wypadku zwierzę ma minimalną statystykę, w tym wypadku 15

Przykładowo wylosowane statystyki zająca

20

2

1

30

Zwierzę tej klasy zawsze ucieka więc jego rzut będzie zawsze na oborę, czyli brane pod uwagę rzut na zwinność.

Aby zatem go dorwać, rzucamy swoją zwinność v jego zwinność, potem po udanym rzucie na zwinność, używamy siły
W przypadku broni dystansowej:
rzut na: spostrzegawczość(gracza) v zwinność(celu)
Po udanym można użyć rzutu na siłę ( w przypadku broni typu łuk, broń palna rzut na siłę rażenia+ modyfikacje)

Spis zwykłych zwierząt
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”