regulamin i zapis | FAQ | kompendium | poszukiwania | nieobecności |
== Ogłoszenia ==
== Media == | == Fabuła == Zima, 45 lat po Kataklizmie | ==Faza Księżyca== Pełnia: od 13 do 15 czerwca ==Pogoda== W dzień |
Aktualizacje
- Tkacz Losu
- Posty: 448
- Rejestracja: pt sie 14, 2020 9:47 pm
- Tkacz Losu
- Posty: 448
- Rejestracja: pt sie 14, 2020 9:47 pm
Skończyła się przebudowa całkowita forum. Oprócz zmian wizualnych nastąpiło dużo w mechanice i strukturze.
Zmiany w strukturze
Pierwsza większa zmiana to ograniczenie terenów. Wraz z wydarzeniami na fabule i po starciu się dwóch boskich bytów, duża część północnych krain została zniszczona. Rozgrywka została przeniesiona do Cross City, które rozrosło się w ostatnich czasach. Będą organizowane wydarzenia oraz wyprawy poza metropolię. Chcieliśmy jednak aby gracze byli bardziej skupieni w miarę możliwości na jednym terenie. Jednym z widoczniejszych problemów otwartej mapy na cały kontynent był fakt, że gracze często zaczynali rozgrywkę na różnych końcach świata. Los zajmował się takimi osobami, jednak rozgrywka na forum bazuje na interakcjach między graczami, Los jest dodatkową atrakcją lub mącicielem. Na razie nie ma masy tematów, jednak z czasem zapewne takie powstaną.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Zmiany w Fabule
Księga II- Smoczy Gniew została zamknięta. Jeśli postacie chcą mogą napomknąć, że brały w tym wydarzeniu udział. Było to wydarzenie mający wpływ na bardzo duży obszar, więc i postacie mogły gdzieś być uwikłane w walkę, spiski itp.
Księga III - Nowe Pokolenia została rozpoczęta. W tym momencie fabularnym jesteśmy.
Ustalono także nowy sposób liczenia lat i wszystko przed kataklizmem podaje się w normalnych datach.
Kataklizm odbył się w 1986 r. i wszystkie daty przed tym rokiem maleją(1985, 1984 itp) a wszystkie po niej rosną ale od 0 (1,2,3 itp)
Sam rok 1986 stał się rokiem 0 od którego zaczęto liczyć lata od nowa.
Postacie muszą się postarzyć lub jeśli chcą mieć obecny wiek to muszą dostosować historię i czas gry do realiów.
Obecnie mamy rok 45 po Kataklizmie i 10 lat po Śmierci Ojca Smoków, Lorda Dariusza. Czyli rok 45 (kataklizm był 35 lat temu + 10 lat temu walka z Ojcem Smoków)
♦♦♦♦♦♦♦♦
Wraz z mapą, pojawi się opcja wybrania lokalizacji swojego domostwa. Pozwoli to graczom na zorientowanie się w jakim miejscu mają dom, jakie widoki itp. Także i włamywanie się czy ucieczka do niego będzie wtedy urozmaicona.
Zmiany w rozgrywce i profilach
Pierwszą zmianą jest usunięcie ATRYBUTÓW na rzecz statystyk. Do tego dochodzi reset profili i zawartych w nich zdolnościach itp.
Statystyki
Każda postać ma do rozdysponowania 130 punktów między statystyki i zdolności.
W profilu ikonki będą reprezentować daną statystykę:






Wraz ze statystykami system walki uległ lekkim modyfikacjom. Nadal obowiązują dwa ruchy na walkę: atak-atak, atak-obrona, obrona-obrona.
Wyjątkiem jest jeśli ma się zdolności czy inne modyfikatory, które pozwalają na zwiększenie ilości ruchów w walce. Może być też, tak, ze coś spowoduje ich zmniejszenie.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Postaci a NPC
Stare postacie, czyli te które stworzono i posiadają doświadczenie w grze mogą stać się albo NPC albo postaciami graczy.
O co chodzi?
Jeśli gracz ma postać, którą gra długo może przekształcić ją w NPC, które rządzą się innymi prawami niż postacie graczy. Oprócz pewnych przywilejów mają też swoje ograniczenia.
Mogą zachować wszystko co posiadają, wady zalety majątek itp. Ale punkty doświadczenia z zapisu mogą przeznaczyć tylko na statystyki.
Postaci NPC nie są postaciami pierwszoplanowymi, są jakby obok, np.
Sylvan postać istniejąca bardzo długo mająca kupę fabularnych przygód itp. Stając się NPC przechodzi do bycia barmanem w Tawernie. Można z tą postacią pogadać, porobić coś ale ona sam nie będzie brała udziału już tak aktywnego jak zwykłe postacie. Będzie skupiała się głownie na swojej pracy i relacji z klientami czy starymi kumplami. Tak Samo Fenrir, który jako przywódca Straży będzie zajmował się głównie sprawami ze strażą, może pojawiać się w różnych miejscach ale nie będzie brał udziału w większości wydarzeń, a jeśli tak, to nie jako ten pierwszoplanowy.
Zostało to wprowadzone aby jako motyw główny zmian "Nowe pokolenia" postaci miały szanse na tworzenie historii forum i wydarzeń, a stare mogły w końcu odpocząć.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Zdolności
Zdolności uległy zmianie. Te rasowe uległy zmianie, zmniejszyła się ich ilość i doszły modyfikatory, które są kolejną nowością. Aby jednak dać swobodę w tworzeniu doszły zdolności wspólne, które wybrać może każda rasa.
Ma to na celu dać możliwość bardziej swobodnej kreacji tego czym postać się zajmuje. Wcześniej niestety ale zdolności mocno definiowały to czy np. możesz być medykiem czy nie. Nie zabraniało to tworzenia np. wampira medyka ale mu bardzo utrudniało. Nie istniały u nich jako takie typowo medyczne zdolności, za to zmiennokształtni byli idealnie pod ten fach stworzeni. Powodowało to, że chcąc być dobrym medykiem trzeba było być zmiennokształtnym, a to ograniczało.
Obecnie każda rasa może być medykiem, nadal jedne są ciut lepsze ale nie wywołuje już to przymusu tworzenia kogoś z danej rasy by grać dogodnie tym czym by się chciało.
Magiem mogą stać się teraz inne też rasy, nie tylko ludzie.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Rasy
Część z ras została lekko przebudowana i pewne ograniczenia i utrudnienia zostały zdjęte, np.:
-Zmiennokształtni mogą przebywać we formie zwierzęcej ile chcą, bez obawy zatracanie się. Oczywiście jeśli gracz chce tak rozgrywać, to może. Jedynym skutkiem ubocznym przebywania ciągle w zwierzęcej formie jest trudność powrotu do ludzkiej, gdyż "zapomina się" jak się wyglądało.
-Wilkołaki straciły Delirium, co za tym idzie ten efekt już nie istnieje w strefie grywalnej.
-Wampiry stały się rasą dostępną tylko dla graczy, którzy mają straż w grze.
-Doszły dwie nowe rasy Jaszczury, tak w końcu stały się rasą grywalną! Oraz Mieszańce, rasa jak wampiry dostępna dla graczy ze stażem.
-Magowie stali się Ludźmi
♦♦♦♦♦♦♦♦
Bestiariusz
Został dodany na forum bestariusz i bestie opisane w nim maja swoje statystyki. Są one w "widełkach", dużo zależy od Losu jaka bestia się trafi i jak bardzo silna. Z czasem będą dochodziły tam też nowe bestie. Stworzenia takie jak wilki, jelenie itp. nie są opisane a ich siła będzie dobierana przez Los. Gracz będzie mógł bez Losu walczyć ze zwykłymi stworzeniami ale z głową

♦♦♦♦♦♦♦♦
Rzemiosła
Wcześniej było tego więcej, było jeszcze: kowalstwo, kuśnierstwo i tkactwo.
Zostały tylko eliksiry.
Dlaczego? Musielibyśmy stworzyć też profesję mechanikom, technomagom czy rusznikarzom a ma to być przyjemna gra. Powstaną/wrócą inne rzemiosła jeśli gracze będą tego chcieli. Tworzenie wszystkiego będzie obserwowane przez Los i w razie czego szepnie nam coś do ucha lub wtrąci się lekko aby dostosować, stworzyć do tego co potrafimy. Nie ma ideałów i mistrzów tylu.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Reputacje
Podobnie jak w przypadku rzemiosła została reputacja Cross City. Dolina lorda Dariusza uległa zniszczeniu, a łowcy przenieśli się do miasta stając się strażą. Ich paski reputacji po prostu na tę chwilę znikły. Możliwe, że jak powstanie jakaś organizacja to może pojawić się inna reputacja do zdobywania.
Co reputacja daje? Zmniejsza ceny, zwiększa zaufanie do postaci, powoduje, że przestępstwa mogą ujść na sucho. Może być też tak, jak masz niską, że ceny wzrosną lub mało kto będzie chciał handlować czy sprzedawać ci rzeczy, mogą cię obwiniać za wszystko nawet za to czego nie zrobiła twoja postać.
Każdy otrzymuje neutralną, chyba że fabularnie jest inaczej.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Kości
Nasza stara kostka nadal jest dostępna ale odradzamy używanie.
Zainstalowana została nowa, która pozwoli od razu wyliczać rzeczy z modyfikatorami. minus jej jest taki, że: 3d100 zsumuje, niestety. Dlatego aby rzucić trzy razy trzeba trzy razy wpisać komendę: d100
Oczywiście po sobie nie na raz

Więcej informacji TUTAJ
Z powodów estetycznych także powstały tematy na osobne rzuty. Aby najpierw zrobić rzuty, a potem opisać w poście, aby fabularna część była estetyczna.
Najlepiej wynik akcji opisać np.:
Najlepiej walkę opisywać we formie niedokonanej aby przeciwnik w razie czego mógł uniknąć itp.Po chwili obserwacji wyprowadził pierwszy atak/s55/ skierowany w jego twarz. Chciał aby jego przeciwnik poczuł jak to jest dostać porządek uderzenie w ten pusty łeb. Zaraz po nim chciał odskoczyć tak aby uniknąć kontrataku/z45/.
/s55/ - opisane w tej formie aby było wiadomo, że jest to wynik rzutu a "s" oznacza rzut na siłę zaś cyfra jej wynik. Podobnie jest w drugim rzucie ale tam /z45/ "z" oznacza zwinność a cyfry jej wartość.
Aby ruch się udał wynik musi być wyższy niż ten przeciwnika.
♦♦♦♦♦♦♦♦
Przedmioty i waluta
Walutę mieliśmy już od dawana ale ona była ale nic nie znaczyła. Ograniczyliśmy się tylko do myntów i usunęliśmy gorsze w postaci solvów.
Zostały stworzone przedmioty, na które można przeznaczyć pieniądze, które raz na miesiąc będzie się otrzymywało jeśli ma się pracę lub jakieś źródło utrzymania (rodzice handlarze ale dostaje się wtedy mniej myntów)
Lista znajduje się w dziale "rzemiosła".
Na tę chwilę są to zwykłe przedmioty. Te lepsze z modyfikatorami do statystyk będą pojawiać się z czasem i będzie nowa do nich cena. Z czasem wyjątkowe okazje mogą być na targu ale często to ryzyk fizyk.
Tak samo sama lista będzie zwiększana o różne inne przedmioty, bronie itp.
Co jakiś czas może także w mieście pojawić się zaklinacz, który w magiczny sposób może wzmocnić przedmioty za odpowiednia zapłatę (pieniądze, surowce itp).
- Tkacz Losu
- Posty: 448
- Rejestracja: pt sie 14, 2020 9:47 pm
-usunięcie 3 ruchu w poście z Bójki- dodać dodatkowy rzut kości (4 zamiast 3)
-unik w trakcie walki w ręcz, po udanym uniku w zwarciu osoba może wykonać kontrakt. Rzuca na obrażenia z połowa z swojej siły. Atak jest nieuchronny.
-Każdy gracz może posiadać zwierzątko.
-Każdy posiada ptaka pocztowego (rozsądnie z wielkością)
-Wymuszona przemiana (Koszt 2) - Kiedy twój patronat góruje przemieniasz się w wilkołaczą postać. Utrzymujesz się w niej do zejścia twego patronatu. Jeśli postać będzie się jednak opierać, próg rzutu zwiększa się o 20 do siły woli. Wilkołaki z patrona Ahroun całkowicie tracą panowanie nad sobą i muszą zażywać eliksir tojadowy abym nie wyrządzić rzezi.
-Nowa zdolność:
Gorąca krew- Wykup 7 pkt doświadczenia, pasywne.postaci nie odczuwają przez dłuższy czas skutków walki i są w stanie poprzez adrenaline itp. wykonywać ataki w pełni sił.
Postać nie otrzymuje osłabienia w rzutach na atak poniżej 50% HP, dopiero przy około 25%.
Dodane informacja do mechaniki walki:
-Postaci po zejściu do poziomu 50% zdrowa, są osłabione przez co ich ataki nie są tak skuteczne i są osłabione o połowę.
-Stare postaci, które rozwijały się na poprzednich wersjach forum, będą obowiązywać trochę inne zasady przyznawania punktów w ponownym zapisie.
- Dariusz Wyrm
- Posty: 342
- Rejestracja: czw sie 13, 2020 5:05 pm
- Poziom Zdrowia: 15000 pkt.
- Poziom Mocy: 55 pkt.
- Karta Postaci:
- Statystyki:
4500
2500
3000
3000
5000
1000
- Stan portfela: 40000000
- Zmiany fizyczne: szramy na twarzy, potężne dwie blizny przechodzące od ramienia aż przez cała prawie klatkę piersiowa.