Jeśli postać posiada zdolności, które obniżają próg rzutów, to w takiej sytuacji odejmuje go od maksymalnej spostrzegawczości zwierzęcia.
Przykład:
W takiej sytuacji postać nie ma możliwości wytropienia zająca. Posiada jednak zaletę tropiciel.. Ta zmniejsza próg przy tropieniu o 10.Zwierzę: Zając
Spostrzegawczość: 30
Postać gracza posiada spostrzegawczość: 25
Czyli:
Gracz wykonuje rzut kością. W jednym poście rzuca 3 razy 3d25 (wybiera najwyższy wynik z nawiasu, nie sumę)Zwierzę: Zając
Spostrzegawczość: 30- 10(zaleta) = 20
Postać gracza posiada spostrzegawczość: 25
Jeśli wynik był mniejszy niż 25 (np. 24 i mniej) Postać nie znalazła tropu.
W jednym polowaniu na tropienie przeznacza się maksymalnie 5 postów, minimalnie 3, z czego co najmniej w dwóch postach musi być sukces.
Jednym słowem, zwierzę tropi się minimalnie 3 posty a maksymalnie 5, z czego musi być sukces rzutów na tropienie w minimum 2 postach aby zacząć walkę ze zwierzęciem.
Walka
Odbywa się jak ze zwykłym graczem z tą różnicą, ze gracz wyrzuca jakie statystyki może mieć zwierzę np:
Zając:




Rzut poniżej minimum statystyki daje jej minimalna opcje np: zwinność wypadła z rzutu d40 - 10, w takim wypadku zwierzę ma minimalną statystykę, w tym wypadku 15
Przykładowo wylosowane statystyki zająca




Zwierzę tej klasy zawsze ucieka więc jego rzut będzie zawsze na oborę, czyli brane pod uwagę rzut na zwinność.
Aby zatem go dorwać, rzucamy swoją zwinność v jego zwinność, potem po udanym rzucie na zwinność, używamy siły
W przypadku broni dystansowej:
rzut na: spostrzegawczość(gracza) v zwinność(celu)
Po udanym można użyć rzutu na siłę ( w przypadku broni typu łuk, broń palna rzut na siłę rażenia+ modyfikacje)
Spis zwykłych zwierząt