Odległość we walce

Wszystko co wchodzi w skład mechanik rozgrywki na forum.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dariusz Wyrm
Punkty Przygody: 3,14 
Posty: 534
Rejestracja: czw sie 13, 2020 5:05 pm
Poziom Zdrowia:
15000+ 100 (15100) pkt.
Obrazek
Poziom Mocy:
55 pkt.
Karta Postaci:
Statystyki:

45

25+20(45)

30+10(40)

30

50

10(11)
Stan portfela: 40000000
Przedmioty magiczne:
Kurtka + 10 siły
Kamizelka + 100 HP
Płaszcz +10 intelektu
Spodnie +10 siły
Buty + 10 zręczności

Odległość we walce jest podzielony na 3 strefy:
-Walka w zwarciu - do 2 metra,
-Walka na dystans do 10 metrów,
- Poza zasięgiem- powyżej 10 metrów.

Na czym to polega?
Jeśli jesteś postacią, która walczy w zwarciu, miecze, pazury itp. to może wykonywać ataki w zasięgu do 2 metrów od swego celu.
Jeśli będziesz poza tym zasięgiem walka w zwarciu nie jest możliwa i trzeba do postaci doskoczyć, dobiec itp.
Atak dystansowy czyli magia i wszelaki łuki bronie palne. Owszem mała bron palna może być wykorzystywana też w zwarciu. Jest ona jednak wyjątkiem.
Jeśli gracz znajdzie się poza zasięgiem, oznacza to, że nią ma możliwości skutecznego aktu z dystansu. owszem dla fabuły i efektu i tak może zaatakować przeciwnika. Wtedy jednak każdy atak będzie pudłem i przeciwnik ma 100% szansy na unik (wyjątek jeśli walka jest z jakaś bestią, która może tak robić, bo jej zasięg jest zwiększony, mimo ze gracz nie może jej atakować)

Co to oznacza dla gracza?
W przypadku pierwszej strefy- nic walka może być prowadzona normalnie w ręcz i czary.
W drugiej strefie postaci walczące w zwarciu muszą poświecić akcje w poście aby dostać się do przeciwnika. Wyjątkiem będzie użycie zdolności, która pozwala dostać się do celu i dać możliwość ataku. Dla postaci walczących dystansowo nic się nie zmienia.
W trzeciej strefie postaci walczące w ręcz muszą poświecić obie akcje an zbliżenie się do celu. Mogą użyć zdolności, które skrócą dystans i pozwolą na atak. Postaci dystansowe poświęcają jedną akcje an przybliżenie się.


Trzeba pamiętać, że Los może zadecydować o zmiennie reguły i może dać zgodę an atak, który według wyższych stref nie jest możliwy i na odwrót.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”