regulamin i zapis     
   FAQ    
   kompendium   
   poszukiwania   
   nieobecności     
== Ogłoszenia ==

Wszystkiego dobrego z okazji Mikołajek i witamy z powrotem! Zapraszamy do Aktualizacji aby przekonaś się jakie nastały zmiany!

→ Z okazji Dnia Kobiet Administarcja życzy Paniom wszystkiego najlepszego z okazji Waszego święta. Niech Los Wam sprzyja.

→ 14 lutego odbędzie się bal walentynkowy. Obowiązkowo stroje przedstawiającee figurę szachową lub kartę.

→ Kolejna szansa na zdobycie losu na loterię. Tkacz Losu do końca dnia (12.02) czeka na zdjęcia tego jak świętowaliście Tłusty Czwartek. Więcej informacji w wiadomości od Tkacza i w Aktualizacjach.

→ Do Regulaminu Gry dodany został punkt 19 dotyczący dodatkowych awatarów.

→ A może hasło na pokój prywatny? Dowiedz się więcej.

Cross City odbudowuje się po ataku smoków, który nastąpił ponad miesiąc temu


== Media ==

Nasz FacebookNasz discordNasze DA
== Fabuła ==
♦♦♦♦♦♦♦♦

Zima, 45 lat po Kataklizmie

Po wydarzeniach jakie miały miejsce 10 lat temu, kiedy bogowie starli się w boju, radni postanowili, że nastały nowe czasy i wraz nimi trzeba zmienić system czasu. Ustalono, że w Cross City i przyległych mu miejscowościach i ziemiach Kataklizm będzie od teraz rokiem 0. Od tamtego momentu stosowano się do nowych zasad wprowadzonych przez radnych. Ułatwiło to urzędnikom uporządkowanie papierologi.

Tak więc, według nowych ustaleń, śmierć Smoczego Boga nastąpiła w 35 roku. Od tego czasu samo Cross City bardzo rozwinęło się i powiększyło swoje tereny. Stworzyło port aby móc handlować z odległymi miejscami. Przebudowane zostały dzielnice i stworzona kopalnia zapewniająca dostęp do kryształów.

Miastu w rozwoju pomogli Patroni, osoby, które albo miały majątek, możliwości czy też inne przydatne dla miasta zdolności. Każda taka osoba dostała tytuł Patrona co daje im dodatkowe prawa, których zwykli mieszkańcy nie mają. Jest to gest podziękowania ze strony włodarzy miasta...

Ten okres był spokojny, nie wydarzyło się nic większego co zagrażałoby miastu.

♦♦♦♦♦♦♦♦

== Faza Księżyca ==


Pełnia:
od 10 do 12 grudnia



Aktualizacje

Wszystko co świeże i nowe znajduje się tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tkacz Losu
Posty: 427
Rejestracja: pt sie 14, 2020 9:47 pm

Tu będą się pojawiać informacje o wszelkich aktualizacjach, zmianach i nowych elementach na forum.
Awatar użytkownika
Tkacz Losu
Posty: 427
Rejestracja: pt sie 14, 2020 9:47 pm

6.12.45

Skończyła się przebudowa całkowita forum. Oprócz zmian wizualnych nastąpiło dużo w mechanice i strukturze.

Zmiany w strukturze

Pierwsza większa zmiana to ograniczenie terenów. Wraz z wydarzeniami na fabule i po starciu się dwóch boskich bytów, duża część północnych krain została zniszczona. Rozgrywka została przeniesiona do Cross City, które rozrosło się w ostatnich czasach. Będą organizowane wydarzenia oraz wyprawy poza metropolię. Chcieliśmy jednak aby gracze byli bardziej skupieni w miarę możliwości na jednym terenie. Jednym z widoczniejszych problemów otwartej mapy na cały kontynent był fakt, że gracze często zaczynali rozgrywkę na różnych końcach świata. Los zajmował się takimi osobami, jednak rozgrywka na forum bazuje na interakcjach między graczami, Los jest dodatkową atrakcją lub mącicielem. Na razie nie ma masy tematów, jednak z czasem zapewne takie powstaną.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Zmiany w Fabule

Księga II- Smoczy Gniew została zamknięta. Jeśli postacie chcą mogą napomknąć, że brały w tym wydarzeniu udział. Było to wydarzenie mający wpływ na bardzo duży obszar, więc i postacie mogły gdzieś być uwikłane w walkę, spiski itp.

Księga III - Nowe Pokolenia została rozpoczęta. W tym momencie fabularnym jesteśmy.

Ustalono także nowy sposób liczenia lat i wszystko przed kataklizmem podaje się w normalnych datach.
Kataklizm odbył się w 1986 r. i wszystkie daty przed tym rokiem maleją(1985, 1984 itp) a wszystkie po niej rosną ale od 0 (1,2,3 itp)
Sam rok 1986 stał się rokiem 0 od którego zaczęto liczyć lata od nowa.
Postacie muszą się postarzyć lub jeśli chcą mieć obecny wiek to muszą dostosować historię i czas gry do realiów.
Obecnie mamy rok 45 po Kataklizmie i 10 lat po Śmierci Ojca Smoków, Lorda Dariusza.

♦♦♦♦♦♦♦♦


Wraz z mapą, pojawi się opcja wybrania lokalizacji swojego domostwa. Pozwoli to graczom na zorientowanie się w jakim miejscu mają dom, jakie widoki itp. Także i włamywanie się czy ucieczka do niego będzie wtedy urozmaicona.

Zmiany w rozgrywce i profilach

Pierwszą zmianą jest usunięcie ATRYBUTÓW na rzecz statystyk. Do tego dochodzi reset profili i zawartych w nich zdolnościach itp.

Statystyki

Każda postać ma do rozdysponowania 130 punktów między statystyki i zdolności.
W profilu ikonki będą reprezentować daną statystykę:
- Percepcja - Odpowiada za skuteczność w tropieniu, znajdywaniu różnych przedmiotów osób czy też zorientowaniu się czy ktoś nie próbuje zrobić z ciebie idioty.
- Inteligencja - Przede wszystkim odpowiada za ilość posiadanej mocy. Przelicznik: 1 pkt. = 5 PM
- Siła Woli - Odpowiada za to jak bardzo postać jest w stanie oprzeć się innym osobom, jak przeciwstawić się manipulacji czy też jak bardzo nieskuteczne są względem postaci tortury.
- Siła - odpowiada za siłę uderzenia
- Wytrzymałość - odpowiada za Ilość punktów życia. Przelicznik: 1 pkt. = 5 hp
- Zwinność - Odpowiada za obronę jak i uniki. Pomaga przy skradaniu się czy ucieczce.

Wraz ze statystykami system walki uległ lekkim modyfikacjom. Nadal obowiązują dwa ruchy na walkę: atak-atak, atak-obrona, obrona-obrona.

Wyjątkiem jest jeśli ma się zdolności czy inne modyfikatory, które pozwalają na zwiększenie ilości ruchów w walce. Może być też, tak, ze coś spowoduje ich zmniejszenie.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Postaci a NPC

Stare postacie, czyli te które stworzono i posiadają doświadczenie w grze mogą stać się albo NPC albo postaciami graczy.
O co chodzi?
Jeśli gracz ma postać, którą gra długo może przekształcić ją w NPC, które rządzą się innymi prawami niż postacie graczy. Oprócz pewnych przywilejów mają też swoje ograniczenia.
Mogą zachować wszystko co posiadają, wady zalety majątek itp. Ale punkty doświadczenia z zapisu mogą przeznaczyć tylko na statystyki.
Postaci NPC nie są postaciami pierwszoplanowymi, są jakby obok, np.
Sylvan postać istniejąca bardzo długo mająca kupę fabularnych przygód itp. Stając się NPC przechodzi do bycia barmanem w Tawernie. Można z tą postacią pogadać, porobić coś ale ona sam nie będzie brała udziału już tak aktywnego jak zwykłe postacie. Będzie skupiała się głownie na swojej pracy i relacji z klientami czy starymi kumplami. Tak Samo Fenrir, który jako przywódca Straży będzie zajmował się głównie sprawami ze strażą, może pojawiać się w różnych miejscach ale nie będzie brał udziału w większości wydarzeń, a jeśli tak, to nie jako ten pierwszoplanowy.
Zostało to wprowadzone aby jako motyw główny zmian "Nowe pokolenia" postaci miały szanse na tworzenie historii forum i wydarzeń, a stare mogły w końcu odpocząć.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Zdolności

Zdolności uległy zmianie. Te rasowe uległy zmianie, zmniejszyła się ich ilość i doszły modyfikatory, które są kolejną nowością. Aby jednak dać swobodę w tworzeniu doszły zdolności wspólne, które wybrać może każda rasa.
Ma to na celu dać możliwość bardziej swobodnej kreacji tego czym postać się zajmuje. Wcześniej niestety ale zdolności mocno definiowały to czy np. możesz być medykiem czy nie. Nie zabraniało to tworzenia np. wampira medyka ale mu bardzo utrudniało. Nie istniały u nich jako takie typowo medyczne zdolności, za to zmiennokształtni byli idealnie pod ten fach stworzeni. Powodowało to, że chcąc być dobrym medykiem trzeba było być zmiennokształtnym, a to ograniczało.
Obecnie każda rasa może być medykiem, nadal jedne są ciut lepsze ale nie wywołuje już to przymusu tworzenia kogoś z danej rasy by grać dogodnie tym czym by się chciało.

Magiem mogą stać się teraz inne też rasy, nie tylko ludzie.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Rasy

Część z ras została lekko przebudowana i pewne ograniczenia i utrudnienia zostały zdjęte, np.:
-Zmiennokształtni mogą przebywać we formie zwierzęcej ile chcą, bez obawy zatracanie się. Oczywiście jeśli gracz chce tak rozgrywać, to może. Jedynym skutkiem ubocznym przebywania ciągle w zwierzęcej formie jest trudność powrotu do ludzkiej, gdyż "zapomina się" jak się wyglądało.
-Wilkołaki straciły Delirium, co za tym idzie ten efekt już nie istnieje w strefie grywalnej.
-Wampiry stały się rasą dostępną tylko dla graczy, którzy mają straż w grze.
-Doszły dwie nowe rasy Jaszczury, tak w końcu stały się rasą grywalną! Oraz Mieszańce, rasa jak wampiry dostępna dla graczy ze stażem.
-Magowie stali się Ludźmi

♦♦♦♦♦♦♦♦

Bestiariusz

Został dodany na forum bestariusz i bestie opisane w nim maja swoje statystyki. Są one w "widełkach", dużo zależy od Losu jaka bestia się trafi i jak bardzo silna. Z czasem będą dochodziły tam też nowe bestie. Stworzenia takie jak wilki, jelenie itp. nie są opisane a ich siła będzie dobierana przez Los. Gracz będzie mógł bez Losu walczyć ze zwykłymi stworzeniami ale z głową ;), bo nie wiesz czy jak za bardzo zakozaczysz nie pojawi się silniejsza bestia...

♦♦♦♦♦♦♦♦

Rzemiosła

Wcześniej było tego więcej, było jeszcze: kowalstwo, kuśnierstwo i tkactwo.
Zostały tylko eliksiry.
Dlaczego? Musielibyśmy stworzyć też profesję mechanikom, technomagom czy rusznikarzom a ma to być przyjemna gra. Powstaną/wrócą inne rzemiosła jeśli gracze będą tego chcieli. Tworzenie wszystkiego będzie obserwowane przez Los i w razie czego szepnie nam coś do ucha lub wtrąci się lekko aby dostosować, stworzyć do tego co potrafimy. Nie ma ideałów i mistrzów tylu.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Reputacje

Podobnie jak w przypadku rzemiosła została reputacja Cross City. Dolina lorda Dariusza uległa zniszczeniu, a łowcy przenieśli się do miasta stając się strażą. Ich paski reputacji po prostu na tę chwilę znikły. Możliwe, że jak powstanie jakaś organizacja to może pojawić się inna reputacja do zdobywania.

Co reputacja daje? Zmniejsza ceny, zwiększa zaufanie do postaci, powoduje, że przestępstwa mogą ujść na sucho. Może być też tak, jak masz niską, że ceny wzrosną lub mało kto będzie chciał handlować czy sprzedawać ci rzeczy, mogą cię obwiniać za wszystko nawet za to czego nie zrobiła twoja postać.

Każdy otrzymuje neutralną, chyba że fabularnie jest inaczej.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Kości

Nasza stara kostka nadal jest dostępna ale odradzamy używanie.
Zainstalowana została nowa, która pozwoli od razu wyliczać rzeczy z modyfikatorami. minus jej jest taki, że: 3d100 zsumuje, niestety. Dlatego aby rzucić trzy razy trzeba trzy razy wpisać komendę: d100
Oczywiście po sobie nie na raz ;)
Więcej informacji TUTAJ

Z powodów estetycznych także powstały tematy na osobne rzuty. Aby najpierw zrobić rzuty, a potem opisać w poście, aby fabularna część była estetyczna.


Najlepiej wynik akcji opisać np.:
Po chwili obserwacji wyprowadził pierwszy atak/s55/ skierowany w jego twarz. Chciał aby jego przeciwnik poczuł jak to jest dostać porządek uderzenie w ten pusty łeb. Zaraz po nim chciał odskoczyć tak aby uniknąć kontrataku/z45/.
Najlepiej walkę opisywać we formie niedokonanej aby przeciwnik w razie czego mógł uniknąć itp.
/s55/ - opisane w tej formie aby było wiadomo, że jest to wynik rzutu a "s" oznacza rzut na siłę zaś cyfra jej wynik. Podobnie jest w drugim rzucie ale tam /z45/ "z" oznacza zwinność a cyfry jej wartość.
Aby ruch się udał wynik musi być wyższy niż ten przeciwnika.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Przedmioty i waluta

Walutę mieliśmy już od dawana ale ona była ale nic nie znaczyła. Ograniczyliśmy się tylko do myntów i usunęliśmy gorsze w postaci solvów.

Zostały stworzone przedmioty, na które można przeznaczyć pieniądze, które raz na miesiąc będzie się otrzymywało jeśli ma się pracę lub jakieś źródło utrzymania (rodzice handlarze ale dostaje się wtedy mniej myntów)

Lista znajduje się w dziale "rzemiosła".

Na tę chwilę są to zwykłe przedmioty. Te lepsze z modyfikatorami do statystyk będą pojawiać się z czasem i będzie nowa do nich cena. Z czasem wyjątkowe okazje mogą być na targu ale często to ryzyk fizyk.

Tak samo sama lista będzie zwiększana o różne inne przedmioty, bronie itp.

Co jakiś czas może także w mieście pojawić się zaklinacz, który w magiczny sposób może wzmocnić przedmioty za odpowiednia zapłatę (pieniądze, surowce itp).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nowiny”