Jeśli postać posiada zdolności, które obniżają próg rzutów, to w takiej sytuacji odejmuje go od maksymalnej spostrzegawczości zwierzęcia.
Przykład:
W takiej sytuacji postać nie ma możliwości wytropienia zająca. Posiada jednak zaletę tropiciel.. Ta zmniejsza próg przy tropieniu o 10.Zwierzę: Zając
Spostrzegawczość: 30
Postać gracza posiada spostrzegawczość: 25
Czyli:
Gracz wykonuje rzut kością. W jednym poście rzuca 3 razy 3d25 (wybiera najwyższy wynik z nawiasu, nie sumę)Zwierzę: Zając
Spostrzegawczość: 30- 10(zaleta) = 20
Postać gracza posiada spostrzegawczość: 25
Jeśli wynik był mniejszy niż 20 (np. 19 i mniej) Postać nie znalazła tropu.
W jednym polowaniu na tropienie przeznacza się maksymalnie 5 postów, minimalnie 3, z czego co najmniej w dwóch postach musi być sukces.
Jednym słowem, zwierzę tropi się minimalnie 3 posty a maksymalnie 5, z czego musi być sukces rzutów na tropienie w minimum 2 postach aby zacząć walkę ze zwierzęciem.
Walka
Odbywa się jak ze zwykłym graczem z tą różnicą, ze gracz wyrzuca jakie statystyki może mieć zwierzę np:
Zając:
2-30 rzut: d30
1-3 rzut: d3
1-3 rzut: d3
15-40 rzut: d40
Rzut poniżej minimum statystyki daje jej minimalna opcje np: zwinność wypadła z rzutu d40 - 10, w takim wypadku zwierzę ma minimalną statystykę, w tym wypadku 15
Przykładowo wylosowane statystyki zająca
20
2
1
30
Zwierzę tej klasy zawsze ucieka więc jego rzut będzie zawsze na oborę, czyli brane pod uwagę rzut na zwinność.
Aby zatem go dorwać, rzucamy swoją zwinność v jego zwinność, potem po udanym rzucie na zwinność, używamy siły
W przypadku broni dystansowej:
rzut na: spostrzegawczość(gracza) v zwinność(celu)
Po udanym można użyć rzutu na siłę ( w przypadku broni typu łuk, broń palna rzut na siłę rażenia+ modyfikacje)
Spis zwykłych zwierząt