Strona 1 z 1

Informacje Ogólne

: pn sie 17, 2020 10:42 pm
autor: Tkacz Losu
Jak to działa?
Rzemiosło staje się realną umiejętnością.
Teraz, żeby znać się na np. alchemii i móc z sukcesem wykonywać eliksiry należy otrzymać stopień wiedzy w danej profesji. Dotyczy to również zbierania surowców, ktoś kto nie ma wiedzy na ich temat będzie je zbierał z o wiele mniejszym powodzeniem niż postać z profesją.

Jak zacząć?
Żeby zdobyć profesję należy napisać do Tkacza Losu prywatną wiadomość z informacją o tym dlaczego i którą profesję chciałaby postać wykonywać. Temat wiadomości: Rzemiosło
Tkacz Losu weźmie pod uwagę argumenty gracza oraz jego historię postaci jak i dotychczasowy postęp fabularny, jeśli już taki jest przy udzielaniu zgody na profesję. Jeśli postać zasługuje na wyższy stopień profesji taki otrzyma.

Na pewno pomaga tutaj odgrywanie na fabule profesji jak zbieranie materiałów i wykonywanie z nich przedmiotów.
Nawet nie posiadając profesji można pozyskiwać surowce i próbować wykonywać z nich przedmioty. Jednak wtedy nie ma się 100% szansy powodzenia i o tym decyduje Los.

Każdy z graczy może posiadać jedną lub więcej profesji. Można być np. zarówno i krawcem i alchemikiem.

I co dalej?
Istnieją 3 stopnie dla każdej profesji:
Uczeń, Czeladnik i Mistrz.
Żeby przejść na kolejny poziom należy zdobyć 75 punktów. (Profesje i punkty będą zapisane w profilu postaci)
Punkty zdobywa się poprzez tworzenie przedmiotów. (Najlepiej po wykonaniu przedmiotu napisać do Tkacza Losu wiadomość, aby przyznał punkty.)

Za wykonanie 1 przedmiotu ze swojego poziomu otrzymuje się 1 - 3 pkt.
Z niższego poziomu 1 pkt.
3 - 5 pkt. za udane wykonanie z wyższego poziomu.

Można wykonywać przedmioty z wyższego poziomu niż swój obecny, ale wtedy nie ma 100% szansy na powodzenie i o tym decyduje Los.

Pozyskiwanie surowców oraz przedmiotów dla rzemieślników i innych.
Każdy przedmiot w profesjach i jego składniki mają opis, w którym podane są informacje na temat jak można daną rzecz zdobyć.

Obecnie dostępne Rzemiosła:
Alchemia - Wiedza o eliksirach, ich zastosowaniu, przeciwdziałaniu oraz tworzeniu. Na ścieżkę alchemii mogą wkroczyć jedynie postacie z min. 20 pkt Inteligencji.
Kowalstwo - Wiedza na temat metali, ich pozyskiwania, obróbki i tworzenia z nich przedmiotów. Na ścieżkę kowalstwa mogą wkroczyć jedynie postacie z min. 25 pkt. Siły.
Kuśnierstwo/Tkactwo - Wiedza o wyrobach skórzanych i włókienniczych. Na ścieżkę kuśnierstwa/tkactwa mogą wkroczyć jedynie postacie z min. 20 pkt. Zręczności.