Strona 1 z 1

Skuteczność bojowa a Punkty zycia

: pn sie 01, 2022 3:34 pm
autor: Dariusz Wyrm
Jak zapewne wiecie postać posiada swój zasób zdrowia, który odzwierciedla jak wiele może przyjąć na siebie, nim osłabnie.
Także postać, której zdrowie spadnie poniżej 50%, staje się osłabiona, a z mechanicznego punktu widzenia jej siła obniża się o połowę wartości. Kolejne rzuty z atrybutu siła są już wykonywane z obniżonej wartości. Wartość siły wraca do normy, gdy zdrowie wzrośnie powyżej 50%.
Np.:
Gracz X posiada 45 siły oraz 215 zdrowia.
Zdrowie na skutek walki z przeciwnikiem Y, gracza X zostało obniżone do 105, przez co siła również zostaje obniżona do 23 punktów (zaokrąglamy w górę przy liczbie niepodzielnej przez dwa, kiedy wynik nie może być liczbą całą)
W następnym działaniu gracza X z atrybutu siły, będzie on wykonywał rzut d23 (+ modyfikator, jeśli takowy posiada).

*Próg 50% zdrowia może zostać obniżony poprzez odpowiednie umiejętności (Gorąca Krew), przedmioty itd.

Postać której zdrowie obniży się do puli poniżej 25% zdrowia staje się niezdolna do walki. Nie może wykonywać akcji oraz rzutów obronnych włącznie z siłą woli. Jest jednak nadal przytomna.

Po zejściu do poziomu 5 % postać traci przytomnośc.

0% i mniej zdrowia to jest permanentna śmierć postaci.