Większość ludzi pamięta to jako dobre życie sprzed kataklizmu. Tworzyli swoje rody, organizacje, szkoły. Kataklizm zmusił wielu w tym i Ciebie do pozostawienia całego swojego dobytku, a nawet rozłąki z bliskimi. Gromadziłeś się wraz z innymi w przyczółkach na terenie większych Cross City , aby ocaleć. Tam przetrwałeś najgorsze.
Życie po kataklizmie nie było równe dla każdego ani uczciwe w tym i dla Ciebie. Jeśli miało się znajomości, miało się wszystko. Zwykły człowiek nie mógł liczyć na wiele. Odcięli się od innych ras, uważając się za lepszych i bardziej zaradnych. Czas jednak i ich zmusił do otwarcia bram dla innych.
Cross City co rusz napotyka nowe problemy jak ataki wampirów, problemy z wilkołakami, rozboje, jakoś musiałeś sobie poradzić i przetrwać. Jednak mimo przeciwności udaje im się tam rozwijać. Stworzyli nawet Akademię nauk technomagicznych i technologicznych dla przedstawicieli wszystkich ras, jak na złość ta również została doszczętnie zniszczona podczas ostatniego ataku smoków na miasto. Wiele budynków również legło w gruzach. Atak udało się odeprzeć, jednak poniesiono wiele strat.
Rasa najbardziej rozkorzeniona. Dominuje na kontynentach od wielu dekad. Względem innych ras mogą zdawać się słabsi czy bardziej krusi. Nie można ich jednak lekceważyć, w końcu bez powodu nie stali się rasa dominująca.
Ich życie jest krótsze również ale dzięki temu mają nie raz ostrzejszy umysł, są bardziej otwarci i kreatywni. To właśnie ludzki język jest uznawany za język wspólny.
Zdolności pasywne unikatowe:
- Szybsza nauka - doświadczenie zdobywane zwiększone o dodatkowy punkt ogólnie kiedy dostaje sie expa.
- Teleportacja- Można zabrać ze sobą pasażera którego należy wpierw chwycić- Gracz może ale nie musi potrafić się teleportować.
Aby się gdzieś teleportować trzeba wpierw to miejsce znać. Być tam przynajmniej raz.
- Karaluch - Jesteś bardziej wytrzymały na niesprzyjające warunki, nawet gdy ocierasz się o śmierć, masz większą szanse przeżycia niż inni. Otrzymujesz dodatkowy rzut ratunkowy w sytuacji zagrażającej życiu.
-Złotousty- pasywne- Przy negocjacjach w sklepach, targach itp. ma większą szanse na obniżenie ceny.
Aktywne:
- Metamorfomag - Możliwe z zalet
Ciekawostki rasowe:
-Średnia długość życia to 75 ale zdarza się, ze sporadycznie dożyją 130 lat,
-Mają duży potencjał do arkanów magi jak i tworzenia różnych wynalazków,
-Mimo bycia potencjalnie najsłabsza z ras, to jednak oni zdominowali ziemie na wiele stuleci,
-Żyją krócej niż stare rasy ale za to bardziej intensywnie i bardziej czerpią z tego krótkiego życia niz inne rasy, które nie koniecznie pojmują to.
Statystyki bazowe:
Siła: 5
Zręczność: 10
Wytrzymałość: 13
Inteligencja: 28
Siła woli: 15
Percepcja: 5
Maksymalne:
Siła: 70
Zręczność: 70
Wytrzymałość: 70
Inteligencja: 100
Siła woli: 80
Percepcja: 70