Strona 1 z 1

Opisy rodzajów broni

: pt sty 06, 2023 5:28 pm
autor: Dariusz Wyrm
w budowieBroń biała
Ogół broni służącej do walki wręcz, zadającej obrażenia przy wykorzystaniu siły ludzkich mięśni.
Obrażenia są liczone z siły postaci + dodatkowe obrażenia.


Podział ogólny(nie definiuje jak gracz użyje się ów broni):
broń sieczna– przeznaczoną głównie do zadawania cięć (np. tasak, szabla, kord)
*Obusieczna -broń mająca dwie krawędzie ostre
*Jednosieczny -mający ostrze z jednej strony
broń kolna – przeznaczoną głównie do zadawania pchnięć (np. pika, szpada, sztylet)
broń obuchowa – przeznaczoną głównie do zadawania ciosów miażdżących (np. maczuga, młot bojowy, buzdygan)
Broń sieczno-kolna – umożliwiająca równie ergonomiczne zadawanie cięć i pchnięć (np. miecz, pałasz, halabarda)
Broń obuchowo-sieczna – przeznaczona do zadawania cięć miażdżących (np. topór, czekan, berdysz)
Broń obuchowo-kolna – przeznaczona do zadawania ciosów miażdżących z jednoczesnym powstawaniem obrażeń kłutych (np. morgensztern, wekiera, nadziak)
ukryte ostrze -ukryte ostrze w przedmiotach niemających wyglądu broni
Kastet lub szpadryna – broń obuchowa miażdżąca, używana w walce wręcz.
pałkę posiadającą zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub zawierającą wkładki z takiego materiału
pałkę wykonaną z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału, imitującą kij bejsbolowy

Broń palna
Dodatkowe obrażenia zależne od broni
W przeciwieństwie do broni białej system obrażeń tutaj bazuje nie na statystykach gracza a na statystyce borni.
Każda broń palna, która będzie dostępna w grze będzie miała statystykę "Siła rażenia". To na nią rzuca się kością i potem dodaje obrażenia dodatkowe.


Podział:
strzelby – Strzelba jest bronią nieautomatyczną, powtarzalną. Maksymalnie 2 naboje. Wymaga: 20 siły oraz 30 wytrzymałości
sztucery – Sztucer jest myśliwską automatyczną. Maksymalnie 5 naboi.Wymaga: 20 siły oraz 30 wytrzymałości

Typ ładowania naboi:
Broń łamana- Do przeładowania wymagane jest "złamanie" aby ręcznie załadować pociski.
*Zwykle strzelby
Broń niełamana- Posiadająca osobny magazynek
*zazwyczaj sztucery

Obrażenie z broni palnej liczone są poprzez:
rzut na siłę rażenia borni (każda ma inną kość) + 20 dmg + dmg z naboi.

Łuki
rzut na siłę + 20 dmg + dmg z naboi.(tylko mały/krótki łuk dostaje +10 dmg)

-Mały łuk, do metra napięcia cięciwy. Nie posiada wymagań w sile postaci aby używać.
-prosty- zwany też równikowym, to najstarsza forma łuku. Minimalna siłą potrzebna do używania to 20
-bloczkowy- Konstrukcja łuku bloczkowego umożliwia zmagazynowanie większej energii (twardsze ramiona) niż w przypadku klasycznych rozwiązań, przy jednoczesnym zmniejszeniu siły potrzebnej do utrzymania napiętego łuku, w stosunku do siły maksymalnej. Minimalna siłą potrzebna do używania to 20
-refleksyjny- łuk, w którym łęczysko nie jest prostym prętem, lecz kilkuwarstwową kompozycją drewna, rogu i ścięgien. Nadaje się do używania na wierzchowcu. Minimalna siłą potrzebna do używania to 30