regulamin i zapis     
   FAQ    
   kompendium   
   poszukiwania   
   nieobecności     
== Ogłoszenia ==



Wydarzenie w dalekiej krainie zostało ukończone. Postaci wróciły z nagrodami. Niestety wiedza o tym co się tam zaczęło dziać jest poza wiedzą większości z nich.

Zapraszamy do Aktualizacji Dodano kilka rzeczy

→ Zapraszamy Wszystkich na Świąteczną Ucztę, która odbędzie się od 20 grudnia do 9 stycznia. Więcej informacji znajdziecie więcej :)

Wszystkiego dobrego z okazji Mikołajek i witamy z powrotem! Zapraszamy do Aktualizacji aby przekonać się jakie nastały zmiany!

→ Z okazji Dnia Kobiet Administracja życzy Paniom wszystkiego najlepszego z okazji Waszego święta. Niech Los Wam sprzyja.

→ 14 lutego odbędzie się bal walentynkowy. Obowiązkowo stroje przedstawiające figurę szachową lub kartę.

→ Kolejna szansa na zdobycie losu na loterię. Tkacz Losu do końca dnia (12.02) czeka na zdjęcia tego jak świętowaliście Tłusty Czwartek. Więcej informacji w wiadomości od Tkacza i w Aktualizacjach.

→ Do Regulaminu Gry dodany został punkt 19 dotyczący dodatkowych awatarów.

→ A może hasło na pokój prywatny? Dowiedz się więcej.

Cross City odbudowuje się po ataku smoków, który nastąpił ponad miesiąc temu


== Media ==

Nasz FacebookNasz discordNasze DA
== Fabuła ==
♦♦♦♦♦♦♦♦


Nastała zima...

❋ Śnieg spadł, kilka mieszkańców z Cross City wróciło po wyprawie, która trwała dłużej niż powinna... Za to w mieście panuje względu cisza.
❋ Odnalazła się zaginiona strażniczka,Ketuseki Ōkami. Obecnie przebywa w szpitalu.
❋ Niedawno jeden ze szlachciców został... pokarany przez ojca i wysłany do znalezienia sobie, o zgrozo, pracy. Do tego dostał pyskatego niewolnika, którego ma... ułożyć.

♦♦♦♦♦♦♦♦


Spokojna wiosna

Od czasu ataku bombowego w mieście zapanował dziwny spokój. Przestępczość nadal istnieje ale nie dzieją się żadne większe ataki. Nawet nielegalny handel towarami czy narkotykami jakby się ukrył, bojąc się wynurzyć na powierzchnie. Czy to cisza przed burzą czy skutki zmorzonych patroli na ulicach...

♦♦♦♦♦♦♦♦

Atak bombowy!
W ostatnim czasie grupy przestępcze coraz śmielej działają na terenie miasta. Rozboje, ataki, pobicie czy kradzieże. Dowódca na tyle na ile ma możliwości walczy z nimi. Ci jednak posuwają się jeszcze dalej organizując zamach bombowy. W biały dzień wybucha bomba niszcząc część strażnicy jak i areny.

♦♦♦♦♦♦♦♦

Zima, 45 lat po Kataklizmie

Po wydarzeniach jakie miały miejsce 10 lat temu, kiedy bogowie starli się w boju, radni postanowili, że nastały nowe czasy i wraz nimi trzeba zmienić system czasu. Ustalono, że w Cross City i przyległych mu miejscowościach i ziemiach Kataklizm będzie od teraz rokiem 0. Od tamtego momentu stosowano się do nowych zasad wprowadzonych przez radnych. Ułatwiło to urzędnikom uporządkowanie papierologi.

Tak więc, według nowych ustaleń, śmierć Smoczego Boga nastąpiła w 35 roku. Od tego czasu samo Cross City bardzo rozwinęło się i powiększyło swoje tereny. Stworzyło port aby móc handlować z odległymi miejscami. Przebudowane zostały dzielnice i stworzona kopalnia zapewniająca dostęp do kryształów.

Miastu w rozwoju pomogli Patroni, osoby, które albo miały majątek, możliwości czy też inne przydatne dla miasta zdolności. Każda taka osoba dostała tytuł Patrona co daje im dodatkowe prawa, których zwykli mieszkańcy nie mają. Jest to gest podziękowania ze strony włodarzy miasta...

Ten okres był spokojny, nie wydarzyło się nic większego co zagrażałoby miastu.

♦♦♦♦♦♦♦♦

==Faza Księżyca==



Pełnia:
od 25 do 27 stycznia
==Pogoda==

W dzień

Słońce schowane za chmurami, czasem lekko wyjrzy. Śnieg lekko pruszy i brak wiatru.
Temperatura od 1 do -5 stopni

W nocy

Noce chłodne z bardzo silnym wiatrem i padającym śniegiem Temperatura od -3 do -10 stopni

Kontakt z światem duchowym

Miejsce gdzie znajdują się informacje dotyczące rozgrywki fabularnej.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dariusz Wyrm
Punkty Przygody: 1,84 
Posty: 456
Rejestracja: czw sie 13, 2020 5:05 pm
Poziom Zdrowia:
15000+ 100 (15100) pkt.
Obrazek
Poziom Mocy:
55 pkt.
Karta Postaci:
Statystyki:

45

25+20(45)

30+10(40)

30

50

10(11)
Stan portfela: 40000000
Przedmioty magiczne:
Kurtka + 10 siły
Kamizelka + 100 HP
Płaszcz +10 intelektu
Spodnie +10 siły
Buty + 10 zręczności

Kontakt ze światem duchowym może mieć tylko rasa wilkołaków i zmiennokształtnych. Ludzie bardzo rzadko mają taka możliwość i zdolność. Oni oddali się technologii i zatracili swoje prawdziwe połączenie.

Każdy wilkołak ma możliwość kontaktu z duchami ale musi być również przeszkolony.
Najlepszy kontakt mają Theurge , którzy dzięki swojemu patronowi księżyca, potrafią komunikować się z duchami, widzieć je i odczuwać ich emocje. Są zdolni do przyzywania istot ze świata duchów oraz sami mogą tam wkraczać. Musza być jednak doświadczeni i posiadać ogromną moc aby tego dokonywać. Kiedy ich patronat góruje są bardziej podatni na odziaływanie duchów.
Zmiennokształtni aby móc wejść kontakt z duchami muszą wspomagać się różnymi ziołami.

*****

Aby przywołać ducha powinno się wiedzieć kogo chce się wezwać i zrobić to imiennie.
Wzywanie duchów bez określenie kogo wzywacie może spowodować odezwania się istot, które się będą podszywać i mogą stanowić zagrożenie.

*****

Rodzaje istot

-Duchy przodków- Istoty ze świata duchowego, które w jakimkolwiek sposób były powiązane z gracza rodziną, krewnymi itp. nie zdarza się aby ci mieli złe zamiary względem istot żywych. Nie opętują ale mogą się przyczepić i nawiedzać.
-Esencja- Istota, która zwykle nie ma kształtu. Nie potrafi mówić i może przekazywać jedynie uczucia, które jej towarzyszył w momencie śmierci. Esencja zawsze jest tam gdzie ktoś ginie. Z biegiem czasu zdarza się, ze po esencji zastają tylko resztki, które można z trudem wyczuć.
-Widmo- Jest to istota o nieokreślonym kształcie, która może przybrać wygląda każdej innej. Zamiary mogą być różne i trzeba mieć się na baczności. Istota zrodzona w świecie duchowym.
-Zmory- Istoty, które zrodziły się w świecie duchowym i są jego strażnikami. Agresywne do każdej żywej istoty. W świecie śmiertelnych przybiera różne kształty i może spaczać umysły innych opętując ich. lubią reagować an przywołania niedoświadczonych śmiałków, którzy wżywają ich do świata żywych, a nie posiadają mocy i wiedzy.
-Totemy- Duchy, które maja zwierzęca formę lub taka [przybrały po śmierć. Często stają się strażnikami i opiekunami zmiennokształtnych. Charakter maja różnoraki ale nie są niebezpieczne. Także te duchy zwykli przywoływać Theurgowie do walki. Także najpotężniejsi z nich są strażnikami światów po drugiej stornie.
-Żywioły- Duchy o różnym temperamencie, które odpowiadają za różne żywioły w świecie żywych.
-Bogowie- Posiadają zwykle zwierzęce postaci. Można podzielić ich na dwie grupy. Najpotężniejsi odpowiadając rzadko na wezwania i jest ich kilak sztuk. Zwykli, którzy reprezentują wiele gatunków. Często odpowiadają na wezwania. Jako jedyne istoty moga odrodzić się w świecie żywych i po śmierci tam, wracają do zaświatów aby się zregenerować i wrócić do żywych.

Jak wzywać?
Powinno zachować się szacunek do wzywanie istoty. Nie ma wymagań względem dekoracji, ubioru itp. Powinno się ją wezwać po imieniu/tytule. Jeśli odpowiedzą zadać pytania/zacząć rozmowę Można prosić o łaskę, ofiarowanie cząstki mocy itp.

W ostatnich przypadkach to Los decyduje jak ów pomoc/moc będzie działać, jak długi itp.

*****

Postaci, które maja możliwość kontaktu ze światem duchów mogą również poprzez dotyk magicznego przedmiotu i skupienie się, pozyskać informacje: historię, znacząc odczuwać różne emocje, słyszeć itp.

W takich sytuacjach to Los/ gracz opisane odczucia w zależności czego się tyczyły. Przydatna jest wtedy również rozwinięta percepcja.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy fabularne”