przywołańce
Jako zmiennokształtny możesz przybierać formę zwierzęcia, które cię wybrało przy pierwszej przemianie.
Po kataklizmie Twój dar rozwinął się i dzięki treningowi możesz przybierać jeszcze dwie dodatkowe formy, które pochodzą z rodziny Twojego głównego zwierzęcia.
Należysz do rasy najbardziej otwartej, nie musisz stosować się do żadnych reguł czy rasowych uprzedzeń. Każdy zmiennokształtny jest panem własnego losu, wyrzutkiem bez przynależności. Możesz pracować jako kurier, szperacz, kartograf, złodziej czy handlarz. Kataklizm sporo zmienił w Twoim życiu, ale potrafiłeś jak i inni zmiennokształtni szybciej niż inne rasy się przystosować. Część Twoich pobratymców dołączyła do wilkołaków, część stworzyła dla siebie enklawę w Londynie, która ostatnio została zniszczona przez smoka, z resztą jak i ziemie wilkołaków. Jednak dla każdego Zmiennokształtnego prawdziwym domem jest szlak, a największym celem wolność którą kultywują z każdym dniem.
Jako zmiennokształtny możesz swobodnie badać cały świat. Możesz sprzymierzyć się z kim chcesz np. wampirami oraz wilkołakami, aby uzyskać wygodne dla siebie informację i ich samych dezinformując. Możesz pozwolić sobie na różne zagrywki ale pamiętaj, żeby uważać, czasem praca dla wielu może odbić się rykoszetem w ciebie.
Zdolności pasywne unikatowe:
- Przemiana - możliwość zmiany w 3 zwierzęta z "rodziny" ducha totemicznego
- Jedność z ziemią - Jesteś zdolny przenieść się w inne miejsce.
Po aktywowaniu zdolności trzeba uderzyć z ziemię, ta otacza cię i wchłania pod powierzchnię. W miejscu docelowym pojawia się górka kamieni, która po chwili rozpada się i zmiennokształtny jest u celu. W takcie podróży osoba używająca nie może się ruszać, ale nic jej nie zagraża
Przenosić można się tylko w miejsca, w których się wcześniej było i gdzie jest wolna ziemie. Nie może być to teren zabetonowany czy pokryty czymś innym niż ziemią czy skałą.
- zmysły nawet w formie ludzkiej są lepsze (+ 2 do percepcji przy wykorzystaniu sytuacyjnym tych zmysłów)
- Mowa- Zdolność ludzkiej mowy w formie zwierzęcia
Aktywne:
- Przemiana części ciała -użycie: 5 pkt. mocy - Potrafisz przemienić poszczególne części ciała
- Przemiana ubrań -użycie: 5 pkt. mocy - Jesteś w stanie sprawić aby twój ubiór był widoczny w postaci zwierzęcej.
- Jedność z duchem - użycie: 40 pkt. mocy - Zmiennokształtny przybiera antropomorficzną postać swojego głównego patrona Nie ma ograniczenia czasowego ale w tej formie mowa jest bardzo trudna i czasem wręcz niezrozumiała dla innych.
Nie mogą zostać magiem
Ciekawostki rasowe:
-Żyją tyle ile ludzie, średnia to około 50 a maks to 130 lat,
-To duch zwierzęcia wybiera zmiennokształtnego i daje mu swoje błogosławieństwo, które pozwala na zmianę,
-Zmiennokształtni mogą przybrać trzy zwierzęce formy ale z rodziny swojego głównego patrona,
-Zwykle po narodzinach dziecko dostaje takie błogosławieństwo ale może się zdarzyć, ze to nieświadome tego może dopiero to odkryć jak będzie starsze czy nawet dorosłe,
-Zazwyczaj mają wisior, tatuaż czy w innej formie swojego ducha totemicznego, czy też inaczej zwanego patrona, jest to okazanie mu przywiązania i szacunku oraz element, który w kulturze zmiennokształtnych pozwala im na dodatkową formę wyrażania siebie,
-Zmiennokształtni tak jak ludzie lubują się w podobnych profesjach, obie rasy w ostatnich latach stały się sobie bliższe niż to było po kataklizmie.
Statystyki bazowe:
Siła: 5
Zręczność: 22
Wytrzymałość: 15
Inteligencja : 10
Siła woli: 10
Percepcja: 13
Maksymalne:
Siła: 70
Zręczność: 70
Wytrzymałość: 100
Inteligencja : 70
Siła woli: 70
Percepcja: 80